شناسهٔ خبر: 67725156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حزب دموکرات آمریکا روند کاندیداتوری بایدن را به تعویق انداخت

ایراندخت آذر شکیب

حزب دموکرات آمریکا روند نامزدی کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به طور قابل توجهی به تاخیر انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این حزب اعلام کرده که یک فراخوان مجازی برای معرفی جو بایدن، رئیس جمهور به عنوان نامزد دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، اکنون در ماه اوت برگزار خواهد شد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، قرار بود کمیته ملی دموکرات امروز (جمعه) تشکیل جلسه دهد و قوانین این رویه را که ابتدا در ماه مه برای اطمینان از دسترسی به آرا پیشنهاد شد، نهایی کند. با این حال، در روزهای اخیر، برخی از اعضای حزب به «تعجیل» در روند تایید کاندیدای حزبی قبل از کنوانسیون اعتراض کرده‌ بودند.

«لی دوتری» و «تیم والتس»، فرماندار مینه‌سوتا از رهبران کمیته قوانین کنوانسیون ملی دموکرات در نامه‌ای که به رویت شبکه خبری سی.بی.اس رسیده، نوشتند: «در هیچ‌یک از موارد نباید تعجیل صورت گیرد.»

این نامه که روز چهارشنبه برای ۱۸۶ عضو کمیته ارسال شد، تایید می‌کند که «هیچ رای گیری قبل از ۱ اوت آغاز نخواهد شد»، اما خاطرنشان می‌کند که نامزدی مجازی هنوز قبل از شروع کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ۱۹ اوت برگزار می‌شود.

در این نامه افزوده شد که رعایت مهلت‌های رای‌گیری ایالتی و اجتناب از شکایت‌های احتمالی «دلیل اصلی انجام فرآیند رای‌گیری مجازی است.»

فراخوان یک رویه سنتی است که در آن هیئت‌های ایالتی آرای اولیه را به نامزد در کنوانسیون ارائه می‌کنند. جمهوری‌خواهان روز دوشنبه این کار را انجام و ترتیبی دادند که فرزندان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، آرای فلوریدا را اعلام کنند که او را رسما در ماه نوامبر انتخاب حزب کرد.

ده‌ها تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس نامه‌ای را در روزهای اخیر در مخالفت با رای‌گیری مجازی منتشر کرده بودند و استدلال می‌کردند که این امر مناظرات را متوقف و روحیه و وحدت حزب را تضعیف می‌کند.

دست‌کم ۲۱ دموکرات کنگره به طور علنی از بایدن خواسته‌اند از رقابت‌ها کناره گیری کند و به عملکرد افتضاح او در مناظره ۲۷ ژوئن با ترامپ، سن بالا و مسائل عصبی احتمالی اشاره کرده‌اند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، شخصیت‌های ارشد حزب مانند چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، از بایدن خواسته‌اند تا از قدرت کناره‌گیری کند. حدود ۷۰ درصد از دموکرات‌ها در نظرسنجی اخیر از خروج بایدن حمایت کردند.

انتهای پیام

نظر شما