شناسهٔ خبر: 67723229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بویین میاندشت

ته سیگار ۱۰ هکتار از مراتع یک روستا را به آتش کشید

۱۰ هکتار از مراتع روستای قلعه اخلاص شهرستان بویین میاندشت در آتش سوخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع حریق ساعت ۱۷ عصر دیروز در بخشی از مراتع روستای قلعه اخلاص بخش کرچمبوی شهرستان بویین میاندشت اتفاق افتاد.
منصور شیشه فروش افزود: پس از دو ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت آتش نشانی بخش دهیاری و تیم‌های محلی حریق خاموش شد.

به گفته وی در این حادثه ۱۰ هکتار از پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای یک ساله و اراضی دیم در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.
شیشه‌فروش علت حادثه را بی‌احتیاطی در رها کردن ته سیگار در مرتع اعلام کرد و گفت: به علت وزش تندباد‌های فصلی شدت گرما و سخت گذر بودن منطقه حریق گسترش یافت.
وی عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی را عوامل انسانی و بی احتیاطی بیان و توصیه کرد: گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی و کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.


شیشه‌فروش ادامه داد: کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤلین محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.
از ابتدای سال جاری تاکنون در ۱۰ فقره حریق ۳۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان دچار آتش سوزی شده است.

نظر شما