شناسهٔ خبر: 67635067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد

مهار حریق در مراتع بویین میاندشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سوختن ۱۰ هکتار مراتع بویین میاندشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: وقوع حریق ساعت ۱۷ عصر دیروز در بخشی از مراتع روستای قلعه اخلاص بخش کرچمبوی شهرستان بویین میاندشت اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از ۲ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت آتش نشانی بخش دهیاری و تیم‌های محلی حریق مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اثر این حادثه ۱۰ هکتار از پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای یک ساله و اراضی دیم در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: علت حادثه بی‌احتیاطی در رها کردن ته سیگار در مرتع ارزیابی شد که به علت وزش تندبادهای فصلی شدت گرما و صعب العبور بودن منطقه حریق گسترش یافت.

وی عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی دانست و گفت: در این رابطه و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

شیشه‌فروش همچنین افزود: کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤلین محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری و با احتساب این حادثه تاکنون با وقوع ۱۰ فقره حریق در مراتع و پوشش‌های گیاهی مناطق غرب و جنوب استان ۳۴ هکتار از عرصه‌ها طعمه حریق شده است.

نظر شما