شناسهٔ خبر: 67723127 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به‌کارگیری هوش مصنوعی در میز خدمت الکترونیکی سازمان امور دانشجویان

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی گفت: ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی، به عنوان دستیار هوشمند میز خدمت الکترونیکی سازمان امور دانشجویان، راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مصطفی صالحی، مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان گفت: امروزه با افزایش دسترسی عمومی به ربات‌های گفتگو و افزایش کارایی آنها، استفاده از این سرویس‌ها در حوزه‌ها و کاربرد‌های مختلف برای دسترسی آسان و سریع به حجم بالای اطلاعات در حال افزایش است.
وی گفت: استفاده از این محصولات در سازمان‌ها نیز به دلایلی همچون سرعت پاسخگویی بالا به حجم بالای کاربران (مقیاس‌پذیری) و کاهش هزینه‌های بالای مراکز تماس، رو به گسترش است و با توجه به جذابیت بالای آنها به ویژه در تعامل طبیعی با زبان محاوره، می‌تواند منجر به افزایش رضایت کاربران گردد و تصویری از هوشمندی سازمان را در ذهن مخاطب ایجاد کند.
صالحی تصریح کرد: با توجه به این موضوع، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، پروژه طراحی و پیاده‌سازی یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پاسخگویی به درخواست‌های کاربران سامانه‌های سازمان امور دانشجویان در میز خدمت الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی افزود: پس از ایجاد رابط کاربری لازم برای دسترسی به مدل، دستیار هوشمند سازمان، هوشیار، با پورتال اصلی سازمان (saorg.ir) یکپارچه شده و پس از تست و پایدار‌سازی، هم اکنون آماده ارائه خدمت به کاربران گرامی به ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان است.

نظر شما