شناسهٔ خبر: 67719005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان گلستان:

یک نفر به جرم حفاری غیرمجاز در حیاط خانه‌اش بازداشت شد

مریم شریفی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از بازداشت حفار غیرمجاز در شهرستان مینودشت در شرق این استان با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید فرامرز میر امروز (پنجشنبه، ۲۸ تیر ماه) درباره بازداشت حفاران غیرمجاز در این استان، اظهار کرد: براساس گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در خانه‌ای شخصی در شهرستان مینودشت، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: نیروی انتظامی مینودشت و مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شرق استان پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی به خانه مسکونی وارد شدند و پس از بررسی و بازدید، حفاری غیرمجازی به عمق پنج متر و عرض دو متر در حیاط خانه شناسایی و در این زمینه یک نفر دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم با تنظیم صورت‌جلسه با هدف سیر مراحل قانونی و قضایی همراه ادوات حفاری غیرمجاز به پلیس آگاهی شهرستان مینودشت تحویل داده شد.

میر اضافه کرد: مردم هرگونه موارد مشکوکی در زمینه جرایم مرتبط به میراث‌ فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی - تاریخی را به سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث فرهنگی) اعلام کنند.

انتهای پیام

نظر شما