شناسهٔ خبر: 67715281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

دستگیری حفار غیرمجاز در شرق استان گلستان

ابوالفضل آذری

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری حفار غیرمجاز در شهرستان مینودشت در شرق این استان با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ سید فرامرز میر در خصوص دستگیری حفاران غیرمجاز در استان، گفت: بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در منزل شخصی در شهرستان مینودشت، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، نیروی انتظامی مینودشت و مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شرق استان پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی وارد منزل مسکونی شده و پس از بررسی و بازدید، حفاری غیرمجازی به عمق ۵ متر و عرض ۲متر در حیاط این منزل مسکونی شناسایی و در این زمینه یک نفر دستگیر شد.

او خاطرنشان کرد: متهم با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه ادوات حفاری غیرمجاز به پلیس آگاهی شهرستان مینودشت تحویل شد.

سرهنگ میر در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در خصوص جرایم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما