شناسهٔ خبر: 67715958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای نخستین بار در تاریخ ورزش مازندران؛

قضاوت سه داور مازندرانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ساری- ایرنا- ورزش مازندران علاوه بر هشت ورزشکاری که برای ایران در سی‌وسومین دوره رقابت‌های المپیک به میدان می‌روند سه داور نیز در این رقابت‌ها دارد که قرار است سه رشته ورزشی را در پاریس ۲۰۲۴ قضاوت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حضور ورزش مازندران در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان صرفا به حضور ورزشکاران نام‌آشنای این استان محدود نمی‌شود و معمولا نام‌هایی در بین اعضای کادر فنی و گروه‌های داوری این رقابت‌ها نیز به چشم می‌آید.

امسال با نظر اتحادیه جهانی کشتی (UWW)، فدراسیون جهانی تیراندازی (ISSF) و فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) سه داور ایرانی اهل مازندران برای قضاوت دیدارهای المپیکی این رشته‌های ورزشی انتخاب شده‌اند که حضورشان در المپیک وزن ورزش مازندران در پاریس۲۰۲۴ را افزایش داده است.

نیما صادقی داور بین‌المللی کشتی، حمیدرضا هاشمی داور شناخته شده ژیمناستیک و مرضیه خندان داور شاخص رشته تیراندازی سه چهره مازندرانی دعوت شده به المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند که از جامعه داوری ورزش مازندران در این رقابت‌ها حضور می‌یابند.

نیما صادقی

داور جوان اهل شهرستان نور که طی سال‌های اخیر در بالاترین سطح مسابقات کشتی جهان قضاوت کرده، یکی از چهار داور درجه S۱ کشتی ایران است که از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای قضاوت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتخاب شده است.

قضاوت سه داور مازندرانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

اتحادیه جهانی کشتی از داوران درجه S۱ کشتی ایران مهدی بشیرزاده از خوزستان و نیما صادقی از مازندران را برای قضاوت رقابت‌های کشتی المپیک انتخاب کرده است. او نخستین داور کشتی اهل مازندران است که در رقابت‌های المپیک حضور می‌یابد.

صادقی که در حال حاضر مسئول کمیته داوران هیئت کشتی مازندران است، سال ۱۴۰۰ از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان کمک‌مدرس داوری این اتحادیه انتخاب شد.

حمیدرضا هاشمی

فدراسیون جهانی ژیمناستیک از میان ۳۰۰ داور بین‌المللی و شاخص دنیا، در نهایت ۵۶ داور را برای داوری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتخاب کرد که یکی از این افراد داور مازندرانی ژیمناستیک است.

قضاوت سه داور مازندرانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

هاشمی که مدتی به عنوان مربی و آنالیزور عضو کادر فنی تیم ملی ژیمناستیک هنری بزرگسالان ایران نیز بود، داوری در مسابقات قهرمانی آسیا، جام جهانی باکو، جام جهانی قطر، قهرمانی جوانان جهان و مسابقات گزینشی المپیک مصر را در کارنامه دارد.

عضویت در کمیته فنی ژیمناستیک هنری مردان آسیا، دبیری فدراسیون ژیمناستیک و عضویت در هیئت رئیسه این فدراسیون نیز در کارنامه این داور بین‌المللی و شاخص ژیمناستیک کشور دیده می‌شود.

هانیه خندان

تیراندازی مازندران که طی سال‌های اخیر با درخشش هانیه رستمیان بیشتر به چشم آمده است، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲ نماینده دارد.

قضاوت سه داور مازندرانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

علاوه بر هانیه رستمیان که در رشته تپانچه ۲۵ متر باید با سایر ورزشکاران شاخص جهان رقابت کند، هانیه خندان نیز از مازندران به عنوان داور تیراندازی در پاریس حضور می‌یابد.

خندان که داور A بین‌المللی رشته تیراندازی است، از سال ۲۰۱۷ تاکنون داوری در رقابت‌های بین‌المللی از جمله مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ مصر، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ قطر، ۲۰۲۲ کره و ۲۰۲۳ اندونزی را تجربه کرده است و اکنون باید در بالاترین سطح رقابت‌های ورزشی جهان تجارب خود را به کار بگیرد.

به گزارش ایرنا، سی‌وسومین دوره رقابت‌های المپیک از پنجم تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می‌شود و کاروان ۴۰ نفره ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها به میدان می‌روند.

نظر شما