شناسهٔ خبر: 67717708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان:

اوج مصرف برق در گیلان به ۲۱۶۲ مگاوات رسید

طاهره رفعتی

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با تاکید بر لزوم استفاده مسئولانه از انرژی برق، گفت: نگرش استفاده هوشمندانه از برق باید با ایجاد حساسیت، نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

محمد دشت بزرگ در گفت وگو با ایسنا، کلید برون رفت از گرمای بی سابقه تابستان جاری را همدلی و مشارکت عمومی در استفاده بهینه از برق دانست و اظهار کرد: با کمک هم به راحتی می توانیم از اوج بار امسال نیز عبور کنیم و اوقات روشنی را برای یکدیگر رقم بزنیم.

وی افزود: عبور از اوج بار سال جاری، مستلزم همکاری، همدلی، مساعدت و مشارکت همه هموطنان بوده و نقش یکایک افراد در این خصوص، پررنگ و با اهمیت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان ایجاد حساسیت در زمینه استفاده درست از برق را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: نگرش استفاده هوشمندانه از برق باید با ایجاد حساسیت، نهادینه شود تا رفتاری منطقی و درست در استفاده بهینه از برق را شاهد باشیم.

دشت بزرگ ادامه داد: برای آنکه شاهد رفتاری همه‌گیر در حوزه مدیریت مصرف برق از مشترکان باشیم، پیام های مدیریت مصرف برق باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیام‌های مدیریت مصرف باید شامل تمامی حامل‌های انرژی بوده تا از هدررفت منابع مالی جلوگیری کنیم؛ همچنین این پیام‌ها باید مستمر و منحصر به فصل و روزهای خاصی از سال نباشد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان از دیگر ویژگی‌های پیام‌های مدیریت مصرف را مشارکت و دخیل و درگیر بودن تمامی دستگاه‌ها و نهادها در این موضوع دانست و گفت: این وظیفه بزرگ ملی نباید به دستگاه خاصی محول شود.

وی تصریح کرد: با رعایت این موارد، به طور حتم شاهد تحولی اساسی در فرهنگ استفاده بهینه از انواع انرژی خواهیم بود و همگان از این نعمت‌ها بهره‌مند شده و از آن لذت خواهند برد.

دشت بزرگ با اشاره به استقرار گنبد حرارتی در کشور، گفت: بدون شک، تنها راه برون رفت از این شرایط سخت و اضطرار که گرمای بی سابقه ای منطقه ایران و کشورهای اطراف را احاطه کرده، همدلی و همراهی هموطنان عزیز است تا بتوانیم با موفقیت از آن عبور کنیم.

وی اوج مصرف برق در استان گیلان طی روز گذشته را معادل ۲۰۵۵ مگاوات دانست که نسبت به روز قبل تر رشد ۲۵.۷ درصدی را نشان می دهد و یادآور شد: اوج مصرف برق در سال جاری مربوط به ۲۳ تیرماه است و مصرف ۲۱۶۲ مگاواتی رقم خورد؛ این میزان مصرف نسبت به روز مشابه پارسال رشد ۶۲.۳ درصدی داشته است.

انتهای پیام

نظر شما