شناسهٔ خبر: 67715806 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کریس رونالدو و جام جهانی ۲۰۲۶: شاید!

دو سال مانده به جام جهانی ۲۰۲۶، حضور یا عدم حضور کریستیانو رونالدو در این رقابت‌ها یکی از سوالات مهم طرفداران این فوق ستاره پرتغالی است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرفداران پرتغال در مسابقات جام ملت‌های اروپا چند مرتبه احساساتی شدند. کریستیانو رونالدو در بازی دور یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل اسلوونی شاهد مهار شدن ضربه پنالتی‌اش بود و این احساس را داشت که خیلی زود از این جام کنار می‌رود.
 
چند روز بعد زمانیکه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و حریف فرانسه شدند، نوبت په‌په شد که احساساتی شود. این مهاجم باتجربه ۴۱ ساله است و در حالی که هنوز تصمیمی در مورد خداحافظی احتمالی از تیم ملی اعلام نکرده، بعید است که او در جام جهانی ۲۰۲۶ حضور داشته باشد. ا این حال، آیا CR۷ می‌تواند در جام جهانی حضور پیدا کند؟
 
با توجه به اینکه قرار است جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در تابستان دو سال بعد برگزار شود، گمانه زنی‌های زیادی در مورد اینکه آیا کریستیانو همچنان برای بازی در تیم ملی در دسترس خواهد بود، وجود دارد.
او در حال حاضر ۳۹ سال دارد، اما همانطور که همه می‌دانند بهترین حالت آمادگی جسمانی را دارد و باعث می‌شود هر کسی حتی ۲۰ سال کوچکتر از او، به وضعیت و هیکل او حسادت کند!
 
2055373
با این حال، آیا او می‌تواند در ۴۱ سالگی هم در جام جهانی رقابت کند؟  از یک طرف، هر دلالی وجود دارد که او می‌تواند به این مسابقات برسد. این آخرین شانسی است که او باید تلاش کند تا جام جهانی را به دست آورد. این جام، تنها چیزی است که در رزومه کاری او وجود ندارد، اما لیونل مسی، رقیب دیرینه‌اش، در سال ۲۰۲۲ به آن دست یافت.
 
اگر او بخواهد در جام جهانی باشد، هیچ مانعی مقابل او وجود نخواهد داشت، چون او مثل همیشه تشنه موفقیت و فداکار خواهد بود تا مطمئن شود که می‌تواند نقش آفرینی کند.
 
با این حال متأسفانه به نظر نمی‌رسد که آن‌ها شانس قهرمانی در جام جهانی باشند. علیرغم رقابت‌های فراوانی که باید تا برگزاری جام جهانی، برپا شود، سایت یونی‌بت در کانادا قبلاً اسامی شانس‌های قهرمانی را منتشر کرد.
 
پرتغال در حال حاضر از نظر شانس در رده هفتم قرار دارد و انتظار می‌رود برزیل در زمان برگزاری این مسابقات در آمریکای شمالی به عنوان قهرمان انتخاب شود. در این میان تیم‌های اسپانیا، فرانسه، انگلیس، آرژانتین و آلمان همگی بالاتر از آن‌ها قرار دارند.
 
دیدن CR۷ در این مسابقات در سراسر ایالات متحده، کانادا و مکزیک طی دو سال آینده می‌تواند انتظاری طولانی باشد. با توجه به افزایش سن کریستیانو، مشخص نیست که آمادگی بدنی او در لیگ عربستان سعودی تا چه زمانی پابرجا بماند.
2055374

در حالی که لیگ عربستان بازیکنان بزرگی را جذب می‌کند و رو به پیشرفت است اما مشابه لیگ برتر انگلیس، لالیگا اسپانیا یا سری A ایتالیا نیست.

ادامه بازی در خاورمیانه می‌تواند باعث کاهش تناسب اندام او در برخی جنبه‌ها باشد، در حالیکه به صورت طبیعی افزایش سن باعث می‌شود او کمتر به گذشته به مدت شبیه باشد.

آیا رونالدو می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۶حضور داشته باشد و بازیکن نباشد؟

شاید یکی از راه‌هایی که کریستیانو رونالدو را در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ ببینیم، نقشی به غیر از فوتبالیست باشد. در حالیکه او تمام تلاش خود را می‌کند همچنان بازی کند، ممکن است مصدومیت‌هایی را تجربه کند که بهبود آن‌ها در این سن دشوار باشد، یا ممکن است متوجه شود که زمان آن رسیده تا خداحافظی کند.

اگر قرار باشد این سناریوها اتفاق بیفتد، پس این شانسی وجود دارد که بتوانیم او را در مربی در کادرفنی پرتغال ببینیم. همه می دانند که او چه تاثیری در رختکن دارد و می‌تواند چگونه تیم را رهبری کند. او این توانایی را در فینال یورو ۲۰۱۶ وقتی مصدوم شده بود، نشان داد.

رونالدو می‌تواند این نقش را تکرار کند. با نگاهی به آینده، جای تعجبی ندارد که او در سال ۲۰۲۳ حتی چنین تصمیمی بگیرد، چون این رقابت‌ها به طور مشترک به میزبانی پرتغال، اسپانیا و مراکش برگزار خواهد شد. اگر پرتغال در سال ۲۰۲۶ قهرمان جام جهانی نشوند، ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که CR7 آن را به عنوان بهترین فرصت در نظر خواهد گرفت و این شانس را امتحان می‌کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما