شناسهٔ خبر: 67713998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عملکرد موفق طلایی‌پوشان در نقل‌وانتقالات؛

فرار سپاهان از بحران تابستانی

عملکرد موفق طلایی‌پوشان در نقل‌وانتقالات؛ تیم سپاهان تا به امروز عملکرد موفقی در بازار نقل‌وانتقالات داشته و بهتر از رقبای خود عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در شرایطی‌که نزدیک به 20 روز از شروع فصل نقل‌وانتقالات تابستانی می‌گذرد، هنوز بسیاری از تیم‌های لیگ برتری خریدی نداشته‌اند و چند تیم دیگر مثل استقلال، سپاهان، پرسپولیس، فولاد و خیبر خرم‌آباد مشغول فعالیت و خرید بازیکن هستند. در این بین سپاهان یکی از تیم‌های موفق نقل‌وانتقالات بوده که تا امروز چند ستاره جوان و باکیفیت را به خدمت گرفته و شرایطی بهتر از دیگر رقبای خود دارد. پس از فینال جام حذفی به نظر می‌رسید سپاهان شرایط سختی خواهد داشت و با تغییرات زیادی مواجه خواهد شد ولی این اتفاق رخ نداد و این تیم از بحران فرار کرد. طلایی‌پوشان تاکنون با محمدمهدی محبی، محمدامین حزباوی، مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور و صالح حردانی قرارداد امضا کرده‌اند و مشغول مذاکره برای جذب نفرات جدید هستند.

 

مورایس پس از قهرمانی برگشت

پس از قهرمانی سپاهان در جام حذفی، شایعات زیادی در خصوص جدایی ژوزه مورایس از این تیم وجود داشت و گفته می‌شد این سرمربی تمایل زیادی به ماندن در فوتبال ایران ندارد. مورایس اما در نهایت تصمیم گرفت برای یک فصل دیگر هم در سپاهان بماند و با شروع تمرینات به اصفهان بازگشت. محمد کریمی، کاپیتان سپاهان هم شرایطی مشابه با مرد پرتغالی داشت و اخبار زیادی از توافق او با استقلال به گوش می‌رسید ولی در نهایت او هم تصمیم گرفت پیشنهاد آبی‌های پایتخت را رد کند و به حضور خود در جمع طلایی‌پوشان ادامه دهد.

رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور 2 جداشده قطعی سپاهان هستند که هر 2 راهی استقلال شدند و تیم اصفهانی این روزها به‌دنبال جذب جایگزین مناسب برای آن‌هاست. اتفاقی که اگر رخ دهد، ترکیب سپاهان برای فصل جدید را کامل خواهد کرد. شهریار مغانلو، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر هم در شرایطی تصمیم به جدایی از سپاهان گرفته که در این پست جانشین‌های خوبی برای او وجود دارد و این باشگاه جواد آقایی‌پور را به خدمت گرفته است. همچنین فرشاد احمدزاده هم یکی دیگر از جداشده‌های سپاهان است که در پست او هم 2 وینگر به نام‌های محمدمهدی محبی و مهدی لیموچی خریداری شده‌اند.

 

هایجک ستاره‌های جوان از استقلال و پرسپولیس

محمدمهدی محبی، محمدامین حزباوی، مهدی لیموچی و جواد آقایی‌پور و صالح حردانی 5 خرید سپاهان تا این لحظه هستند که به جز حردانی همگی 25 سال سن دارند و حتی حزباوی با 21 سال یکی از جوان‌ترین ملی‌پوشان فوتبال ایران هم محسوب می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد سپاهان تلاش کرده علاوه بر جذب ستاره‌ها، میانگین سنی خودش را هم کاهش دهد و بازیکنان آینده‌داری را به‌خدمت بگیرد.

نکته جالب در خصوص خریدهای سپاهان این است که بیشتر آن‌ها از استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد جدی داشتند. جواد آقایی‌پور، ستاره فصل قبل استقلال خوزستان، مدت‌ها مورد توجه استقلال تهران قرار داشت و با این باشگاه به توافقات خوبی هم رسیده بود ولی سپاهان توانست او را از رقیب خود هایجک کند. مشابه این اتفاق در خصوص مهدی لیموچی رخ داد و در شرایطی که او از مدت‌ها قبل مشغول مذاکره با پرسپولیس بود و در آستانه امضای قرارداد با این قرار داشت، در نهایت ترجیح داد راهی سپاهان شود.

خرید این 2 ستاره در کنار دیگر نفرات باعث شده سپاهان از 2 رقیب مدعی خود یعنی استقلال و پرسپولیس جلو بیفتد و با شرایطی بهتر وارد لیگ بیست‌وچهارم شود.

 

برنامه سپاهان برای ادامه نقل‌وانتقالات

سپاهان با توجه به جدایی رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور، به‌دنبال جذب بازیکن در سمت راست و چپ خط دفاعی بود که این تیم برای جانشینی رضاییان با صالح حردانی، مدافع فصل گذشته استقلال وارد مذاکره شد و به توافق رسید. سپاهانی‌ها برای سمت چپ خط دفاعی هم با حسین گودرزی، مدافع چپ شمس‌آذر مذاکرات خوبی داشته‌اند و قصد دارند این بازیکن جوان را جانشین زکی‌پور کنند.

عارف حاجی‌عیدی، هافبک دفاعی آلومینیوم اراک هم یکی دیگر از گزینه‌های تابستانی سپاهان است که البته یک سال دیگر با تیمش قرارداد دارد و بعید است با فروش او موافقت شود. ضمن آنکه محمدمهدی لطفی، وینگر آلومینیوم هم دیگر گزینه مدنظر طلایی‌پوشان است و گفته می‌شود سپاهانی‌ها در سودای آن هستند تا مهاجم خارجی به خدمت بگیرند و خط حمله تیم خود را تقویت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما