شناسهٔ خبر: 67712925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زینب(س)؛ پاسدار حریم رسالت

ایلام-ایرنا- تاسوعا و عاشورای امسال هم به پایان رسید، عزاداری گسترده به عشق اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در همه جای جهان توسط هر مسلمان و انسان آزادی خواهی همچون سالهای قبل و پر شورتر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بی گمان اگر هزار و چهارصد سال قبل که آن واقعه عظمی در کربلا و صحرای تفتیده‌اش با آن همه قساوت و بی‌رحمی توسط سربازان یزد و لشکر کفر در حق نوه پیامبر اعظم(ص) اتفاق افتاد، اگر فریاد رسای زینب کبری(س) به عنوان راوی این قصه دردناک در شام نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

این زینب کبری(س) است که دست پرورده زهرای اطهر(س)، با شجاعت مثال‌زدنی و زبان گویای خویش همه هیمنه و فساد آل زیاد و یزد را برملا کرد و جهان را از آن واقعه دهشتناک و آن اعمال ننگین در حق آل علی (ع) خبر دار کرد.

این شخصیت ارزنده و این بانوی فداکار با وجود قلب رنج‌دیده و مصیبت‌دیده خویش آنچنان خون گلوی خود را فرو برد و فریاد تظلم‌خواهی سر داد که همه جهان از آن ماجرا آگاه گشت.

زینب کبری (س) آنچنان جسور و بی باک به تبیین جهاد امام حسین(ع) پرداخت و رسالت خویش در حفظ حریم امامت و ولایت را به نمایش گذاشت که تا قیام قیامت این ماجرای کربلا برای عالم درس عبرت باشد.

این بانوی بزرگوار آنچنان شجاعانه به دلایل اصلی قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش پرداخت و رسالت بزرگ خویش در حق امام، مقتدا و برادرش و همه خاندان نبوت و امامت به سرانجام رساند که ذهن‌های فروبسته جماعت عرب آن زمان و چشم‌ها و گوش‌های بسته‌اشان را به حقیقت واقعی ماجرای کربلا بیدار ساخت.

این بانوی بزرگوار رسالت خطیر پاسداری از امام نهضت حسین(ع) و امامت را برای همه به سرانجام رساند تا در تاریخ ثبت شود در آن واقعه کربلا چه ظلم‌ها و چه ستم ها بر این خاندان نبوت و امامت گذشت.

زینب کبری( س) آنچنان پرچم‌دار حریم رسالت و امامت شد که همه دستگاه فاسد بنی‌امیه و یزید را رسوای عالم کرد و لعن و نفرین عالمین را بر این قوم ظالم و فاسد تا قیام قیامت به دنبال داشت.

حضرت زینب کبری (س) دست‌پرورده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به خوبی نشان داد که در مکتب عالی ولایت و امامت، درس شجاعت، غیرت و صبوری را آموخته و با تبیین جهاد امام حسین(ع)، رسالت پیام رسانی و بیان حقایق را به بهترین نحو به سرانجام رسانده است.

این بانوی بزرگ به اسلام و ماندنی شدن مکتب و نهضت امام حسین(ع) خدمت بزرگی کرد که اثرگذاری آن تا قیامت در جهان خواهد ماند.

به جای تضرع و ضعیف نشان دادن خود، با وجود تحمل همه مصیبت‌ها، آنچنان بر سر یزید ملعون فریاد زد و به افشای حقیقت واقعه کربلا پرداخت که همه مات و مبهوت ماندند و این رسالت بزرگ زینبی در تبیین واقعه کربلا بود.

این بانوی بزرگ همواره مورد تحسین و ستایش مردان و زنان آزادی‌خواه جهان است که با پاسداری از حریم ولایت و حقیقت به روشنگری ماجرا بپردازند و به جای گریه و زاری در برابر ظالم علم قیام برافراشته کنند.

کما اینکه بسیاری از زنان نجیب و اصیل ایران اسلامی با تأسی از این بانوی بزرگوار با وجود همه غم و داغ عزیزان خویش همواره حامی و پشتیبان حریم رسالت عزیزان شهید خود بوده‌اند و با وجود از دست دادن عزیزانشان جز زیبایی چیزی بر زبان نرانده‌اند.

بسیاری از زنان مسلمان با تأسی از این بانوی بزرگوار همواره در تبیین جهاد و ارزش‌های اسلامی با حفظ و پاسداری از شعائر دینی، پرچمدار کاروان شهادت و ایثار بوده اند و درس بزرگ صبوری، شهامت، غیرت و نجابت را از مکتب این بانوی بزرگ و مادر بزرگوارشان آموخته اند.

باشد که همه ما زنان از مکتب این بانوی بزرگ درس آزادی‌خواهی و اعتماد به نفس و صبوری و شهامت بیاموزیم و در زندگی خویش آن را به کار گیریم.

نظر شما