شناسهٔ خبر: 67711738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان:

ترانزیت غیرنفتی هرمزگان در دولت سیزدهم از مرز ۲۲ میلیون تن گذشت

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سهم ۹۶ درصدی بنادر استان در ترانزیت غیرنفتی خبر داد و گفت: ترانزیت بنادر استان در طول دولت سیزدهم به بیش از ۲۲ میلیون تن رسید که نشان از روند تجمیعی رشد ترانزیت غیرنفتی در بنادر استان داشته است.

صاحب‌خبر -

حسین عباس‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه میزان ترانزیت غیرنفتی در سال ۱۳۹۹ به میزان چهار میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۶۳ تن بوده است، اظهار کرد: ترانزیت در سال ۱۴۰۰ به ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۹۹، در سال ۱۴۰۱ به ۶ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۰۴ تن و در سال ۱۴۰۲ به هفت میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۷۸ تن و همچنین طی سه ماه نخست امسال نیز یک میلیون ۸۷۵ هزار و ۱۶ تن رسیده است که مجموعه این ارقام نشان از رقمی بالاتر از ۲۲ میلیون تن ترانزیت غیرنفتی از بنادر استان دارد.

وی مجموع ترانزیت داخلی و خارجی بنادر هرمزگان از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه امسال را یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۶ تن اعلام کرد که یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن کالا از طریق بنادر هرمزگان در بخش ترانزیت خارجی و ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن در بخش ترانزیت داخلی ثبت شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی بوده است و عملکرد بنادرلنگه و شهید باهنر نیز در این بخش به ترتیب ۱۲۶ هزار و ۴۶۱ تن و ۱۸ هزار و ۵۰۴ تن می‌باشد.

عباس‌نژاد یادآور شد: در بخش داخلی نیز ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان ۴۲۶ هزار و ۷۵۲ تن مربوط به بندر شهید رجایی است.

وی در ادامه سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان را نیز یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۷۲ تن اعلام کرد که یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۹۲ تن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.

وی میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه‌ماهه امسال را ۷۳ هزار و ۸۸۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ تن و بندر شهید باهنر با ۱۸ هزارو ۵۱۶ تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گفته عباس‌نژاد؛ در ۲ ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر استان هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

نظر شما