شناسهٔ خبر: 67713107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ عشایر خراسان شمالی جذب شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی از منابع تبصره ۱۸ برای عشایر استان مصوب شد که از این میزان ۸۰ درصد جذب شد.

صاحب‌خبر -

محمدحسن محمدی کوشکی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ برای رونق کسب و کار عشایر در اختیار قرار می گیرد و در حوزه های مختلف از جمله توسعه کشت گیاهان دارویی، حمایت از تولید صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی عشایر و حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با نرخ ارزان قیمت و در چهار بخش به عشایر پرداخت می شود که در این زمینه تلاش شده است گامی موثر برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی این تولیدکنندگان برداشته شود.

وی افزود: علاوه بر آن، ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی ماده ۵۲ در راستای سرمایه در گردش و حمایت از زنجیره تولید گوشت در اختیار عشایر استان قرار گرفت که این تسهیلات به طور کامل جذب شد.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۲۰ خانوار از عشایر استان در سال مالی جاری از این طرح های حمایتی برخوردار شدند.

خراسان شمالی هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می کنند.

عشایر این استان ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

نظر شما