شناسهٔ خبر: 67711391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توجه به ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت بسیار مهم است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون معماری و شهرسازی شهر تهران گفت: سالانه ۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز در این کلانشهر صورت می‌گیرد که توجه به موضوع ایمنی این اماکن بسیار مهم و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید رضا صارمی روز پنجشنبه افزود: با توسعه شهرنشینی میزان حوادث آتش سوزی نیز در ساختمان‌ها بیشتر می‌شود و یکی از دلایل مهم این افزایش حوادث توجه نداشتن به موضوع ایمنی آنها است.

وی اظهار کرد: در گذشته حدود ۵۰ درصد سازه‌ ها بتن و ۵۰ درصد فلزی بود اما اکنون به دلیل گرانی فلز، حدود ۸۰ درصد سازه‌ها بتنی است که در این شرایط اهمیت به موضوع ایمنی در آنها بسیار مهم است.

صارمی ادامه داد: در تهران ساختمان‌ها به ۲ بخش تقسیم می‌شود ۶ طبقه و بالاتر و کمتر از آن که بیش از ۹۷ درصد ساختمان‌های تهران زیر ۶ طبقه است.

به گفته وی، در این ساختمان‌ها راه‌های خروج، دوربند، عدم استفاده از درب شیشه و عدم استفاده از نمای قابل اشتعال از اولویت‌هاست که در نمای بالای ۶ طبقه استفاده از مصالح مقاوم در برابر آتش سوزی باید مد نظر قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: ایمنی در نما در ساختمان‌ها بسیار مهم است چون طراحی نامناسب نما موجب سرایت آتش به داخل ساختمان می‌شود که میزان این نوع حوادث آتش سوزی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

صارمی یادآور شد: حدود ۳۰ درصد آتش سوزی های شهر تهران مربوط به ساختمان‌های نا ایمن است که ضروری است در موضوع ایمن سازی بویژه ساختمان‌هایی که در حال ساخت است توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی یک پیوست ایمنی در موضوع ساخت و ساز تعریف کرده که مالکان باید تمامی پیوست های سازمان آتش نشانی را با دقت انجام دهند و تمامی اقدامات ایمنی را در ساختمان‌ها بکار ببرند.

توجه به ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت بسیار مهم است

یک متر فروش تراکم غیرقانونی نداریم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات در خصوص فروش تراکم گفت: در دوره ششم مدیریت شهری یک متر فروش تراکم غیر قانونی نداشتیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با استفاده از انضباط مالی و حقوق شهر توانسته درآمد خود را افزایش دهد، افزود: این نشان می‌دهد فرایند صدور پروانه و کار در شهر سلامت طی شده است.

به گفته وی، علت افزایش درآمد شهرداری نیز مربوط به سلامت فرایندهاست نه افزایش ساخت و ساز در شهر که باید به این موضوع توجه داشت.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از حدود ۷۰ هزار هکتار مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ هزار پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر شده و یکی از موضوعات اولویت دار کمیسیون ماده پنج، توجه به بافت فرسوده است.

نظر شما