شناسهٔ خبر: 67709443 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زنوزی برنده بازی زور، پول و قدرت

روزنامه جوان

ایوب العمود مدافع مراکشی، مهدی عبدی و ابوالفضل سلیمانی تنها بازیکنانی هستند که در مقابل جدایی بیرانوند، ترابی، اسماعیلی‌فرد، جواد آقایی‌پور، حنانوف و علی نعمتی توسط پرسپولیس جذب شدند. روندی که نارضایتی هواداران را بابت عدم موفقیت پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به دنبال داشته است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آتش زیر خاکستر پرسپولیس شعله‌ور شد، اما نه با جذب بازیکن که با شکایت رسمی علیه تراکتور بعد از رسمی شدن قرارداد بیرانوند با این باشگاه تبریزی. 
درست در روز‌هایی که سپاهان و تراکتور مشغول جارو کردن بازیکنان مطرح لیگ برای شروعی طوفانی در فصل پیش‌رو هستند، پرسپولیس به جای ترمیم نقاط ضعف سال گذشته و پر کردن جای خالی بازیکنانی که در پایان فصل از بدنه تیم جدا شدند، جنگی را آغاز کرده که بی‌شک دود آن به چشم هوادار پرسپولیس خواهد رفت، تفاوتی هم ندارد که پرسپولیس برنده جنگ باشد یا بازنده آن، چراکه در صورت برد، پرسپولیس نهایت یک بازیکن جذب کند و در صورت باخت هم فرصتش برای جذب مهره‌های مورد نیاز تیم را از دست بدهد و هم گلری که همان سال گذشته باید قید او را می‌زد تا امروز همه تمرکزش تنها روی ارائه عملکردی موفق در نقل و انتقالات تابستانی باشد. 
پرواضح بود که این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست، چراکه تراکتور، استقلال نبود که با لاف زدن و در باغ سبز نشان دادن به دنبال جذب بازیکن باشد. زنوزی خوب می‌دانست تنها با شل کردن سر کیسه می‌تواند مهره‌های اسم و رسم‌دار لیگ را جذب کند، خصوصاً اگر پای بازیکنان تیم قهرمان لیگ در میان باشد. به همین دلیل هم بود که تا پرسپولیس به خود بیاید دانیال اسماعیلی‌فر، ترابی و بیرانوند را در لیست تراکتور قرار داد. نفراتی که هر سه جزو مهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس بودند، اما جدایی هیچ یک به اندازه بیرانوند پرسپولیس و هوادارانش را خشمگین نکرد. شاید به این علت که او برای دومین سال متوالی پرسپولیس را بازی داد، اما برخلاف سال گذشته پایان این بازی با افزایش رقم درخواستی گلر ملی‌پوش سرخپوشان ختم به خیر نشده و این مسئله چنان برای مدیران پرسپولیس گران تمام شد که بعد از عقد رسمی قرارداد تراکتور با بیرانوند اقدام به شکایت رسمی علیه سرخپوشان تبریزی کردند. شکایتی که به نظر می‌رسد بیشتر جنبه اعاده حیثیت برای مدیران باشگاه را داشته باشد تا اقدامی برای ملغی کردن قرارداد بیرانوند با تراکتور. هرچند مسئولان پرسپولیس مدعی پرداخت به‌موقع مطالبات بیرانوند هستند و به همین دلیل فسخ یک‌طرفه قرارداد این دروازه‌بان و پیوستن او به تراکتور را غیرقانونی می‌دانند، اما پیگیری این پرونده همان اندازه که می‌تواند پرسپولیس را از فعالیت مثبت در بازار نقل و انتقالات دور کند به همان اندازه هم می‌تواند در آینده مقابل هواداران نداشتن موفقیت در این بازار را توجیه کند و از این حیث اهمیت زیادی برای درویش و دور و اطرافیانش دارد، خصوصاً که درویش در جلب رضایت عبدالکریم حسن، مدافع قطری سرخپوشان برای بازگشت به ایران هم ناکام مانده، به‌طوری‌که این بازیکن با بی‌توجهی به بلیتی که پرسپولیس برای حضور او در تمرینات خریداری کرده بود نشان داد به بازی در لیگ ستارگان قطر راغب‌تر است تا لیگ برتر ایران. 
 
ایوب العمود مدافع مراکشی، مهدی عبدی و ابوالفضل سلیمانی تنها بازیکنانی هستند که در مقابل جدایی بیرانوند، ترابی، اسماعیلی‌فرد، جواد آقایی‌پور، حنانوف و علی نعمتی توسط پرسپولیس جذب شدند. روندی که نارضایتی هواداران را بابت عدم موفقیت پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به دنبال داشته است، به‌خصوص که از بین بازیکنان فصل گذشته نیز پرسپولیس تنها با امیری، پورعلی‌گنجی، رفیعی و فرجی تمدید کرده و تلاش مسئولان باشگاه برای تمدید با گولیسانی هنوز به نتیجه نرسیده است. البته در این میان پرسپولیس مذاکرات خوبی را با علیپور، مهاجم سابق خود که فصل گذشته برای ژیل‌ویسنته پرتغال توپ می‌زد داشته، اما در صورت جذب علیپور پرسپولیس هنوز جای خالی زیادی برای پر کردن و رفع نقاط ضعف خود برای فصل آینده دارد و این مسئله دیر یا زود صبر هواداران را لبریز می‌کند و صدای آن‌ها را درمی‌آورد. شاید به همین دلیل هم هست که درویش تلاش می‌کند همه حواس‌ها را به پرونده بیرانوند جلب کند. هرچند بعید نیست اگر شرایط باشگاه پرسپولیس و سقف قرارداد ۲۰ میلیاردی آن مسیر بازگشت علیپور به پرسپولیس را مسدود کند. 
 
در روز‌هایی که پرسپولیس به جای پر کردن جای خالی مهره‌های جدا شده، خود را تنها درگیر پرونده بیرانوند کرده، مسئولان تراکتور همراه هواداران این تیم در فرودگاه تبریز از ستاره‌های جدید خود استقبال می‌کنند و تدارک فصلی متفاوت را می‌بینند، درست مثل سپاهان که با جذب نفراتی، چون جواد آقایی‌پور، صالح حردانی، محمدامین حزباوی، محمدمهدی محبی، محمد علی‌نژاد و مهدی لیموچی قصد جبران ناکامی فصل گذشته در لیگ برتر را دارد. هرچند که استقلال هم در این مدت بیکار ننشسته و نفراتی، چون رامین رضاییان، سینا سعیدی‌فر، محمدحسین اسلامی و همچنین میلاد زکی‌پور را جذب کرده و همچنان دنبال جذب نفراتی، چون سامان فلاح، علی‌پوری که با پرسپولیس هم وارد مذاکره شده، منتظر محمد و مهدی تیکدری نیز هست. نفراتی که می‌توانند کمک شایانی برای نکونام باشند تا ناکامی فصل گذشته در بالا بردن جام قهرمانی را در فصل پیش‌رو جبران کند. 
در این بین مذاکرات استقلال با سامان فلاح و همچنین باشگاه گل‌گهر جهت آبی‌پوش شدن این مدافع ۲۳ ساله مراحل نهایی را طی کرده و تنها مانده فیش واریزی استقلال که در‌های خروجی باشگاه سیرجانی را برای سفر فلاح به استقلال باز کند، اما بدون شک مهم‌ترین خرید این فصل استقلال رامین رضاییان است. بازیکنی که به جدیدترین یاغی سرخابی‌ها تبدیل شده که بعد از پرسپولیس و سپاهان، حالا در یکی دیگر از تیم‌های مطرح ایران قرار است توپ بزند. بازیکنی که جای خالی او در سپاهان را صالح حردانی پر خواهد کرد. بازیکنی که در پایان قرارداد دو سال و نیمه خود با آبی‌پوشان، زرد پوش شد تا سپاهان در پر کردن جای خالی رضاییان در نماند.

نظر شما