شناسهٔ خبر: 67708947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار فارس مطرح کرد

قیمت زمین در شهرک صنعتی ایزدخواست مانع ورود سرمایه‌گذاران شده است

استاندار فارس در سفر به شهر ایزدخواست و بازدید از شهرک صنعتی این شهر گفت: امکانات مناسب و زمین خوبی برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهر تعیین شده، اما قیمت آن مانع ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری استان، محمدهادی ایمانیه در هشتاد و چهارمین سفر شهرستانی خود به شهر ایزدخواست، پس از ادای احترام به ۱۲۸ شهید مدفون این شهر، در جمع نمازگزاران حاضر در امامزاده سید علی (ع)، اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خواسته به حق مردم ایزدخواست است.

وی به بازدید خود از شهرک صنعتی و مجتمع کارگاهی این شهر اشاره داشت و افزود: امکانات مناسب و زمین خوبی برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهر تعیین شده اما قیمت آن مانع ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید از هر روش موجود برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و تشویق آنان به سرمایه‌گذاری در این شهرک استفاده کرد، ادامه داد: با تقسیط، کاهش قیمت زمین و یا مهلت تنفس تا زمان شروع به فعالیت واحد صنعتی و پرداخت اقساط پس از آن آغاز فعالین واحد، سه راهی است که می‌تواند به عنوان مشوق در نظر گرفته شود.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری این شهرستان مسئله قیمت زمین را رفع خواهیم کرد تا جلوگیری از مهاجرت جوانان به سایر شهرهای اطراف و ایجاد انگیزه و امید در آنان، با رفع مشکل زمین در این شهر، مسیر شود.

وی مسئله آب را یکی دیگر از مسائل مهم این شهر دانست و از اجرای عملیات انتقال آب، از خلیج فارس به شهرستان آباده اشاره و تصریح کرد: پیمانکار انتقال آب خلیج فارس به شمال استان اصالتاً متعلق به شهرستان آباده است و علاقه ویژه‌ای به این شهرستان دارد و در این راستا با پیمانکار گفت‌وگو خواهیم کرد تا نگرانی مردم در خصوص قیمت تمام شده آب کاهش یابد.

استانداری فارس در ادامه بر حل مسئله دامداری این شهر تاکید کرد و معاون هماهنگی امور عمرانی خود را مکلف کرد تا قیر مورد نیاز برای ورودی این شهر را با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأمین کند و اضافه کرد: باقیمانده مشکلات را به صورت مکتوب بررسی در شورای اداری شهرستان مطرح خواهم کرد تا نسبت به آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

ایمانیه بر ضرورت زمان‌بندی اجرای مصوبات تاکید و اظهار کرد: ایزدخواست همیشه مورد توجه مدیریت استان بوده و کماکان نیز هست و وضعیت این شهر نسبت به سابق فرق کرده، اما همچنان معتقدم تا آنچه شایسته مردم این شهر است فاصله داریم و در این خصوص با نماینده مردم شهرستان در مجلس برای ارتقا این شهر به بخش همکاری خواهیم کرد.

نظر شما