شناسهٔ خبر: 67705685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کمیته ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران آغاز به کار کرد

نخستین نشست کمیته ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران با حضور رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. نخستین نشست کمیته ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران با حضور رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، در این نشست که به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور توکلی زاده معاون شهردار تهران و اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد، پس از ارائه گزارشِ سازمان ورزش در خصوص وضعیت اماکن ورزشی شهرداری، مصوبه تعرفه‌های اصلاحی بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

 زهرا شمس احسان، رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در این نشست با اشاره به لزوم ساماندهی اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران، بر تسریع این روند با برگزاری نشست‌ها به صورت منظم تاکید کرد.

 وی با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران گفت: در این طرح ضمن حفظ ساختار سازمان ورزش جهت سیاست گذاری کلان، نظارت و ارزیابی بر تمامی مجموعه‌های ورزشی و همچنین توسعه کلان ورزش همگانی و رویداد‌های فرامنطقه‌ای، سعی شده سیاست تمرکز زدایی و وحدت فرماندهی پیگیری و عملیاتی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این طرح ۴۳۰ مجموعه ورزشی شهرداری تهران و حدود ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی، بر اساس چهار معیار، به سه سطح ۱ (فرامنطقه ای)، ۲ (سطح منطقه ای) و ۳ (سطح محلی) تقسیم بندی شده است.

 به گفته شمس احسان بر این اساس مجموعه‌های ورزشی فرامنطقه‌ای در راستای ارائه خدمات یکپارچه و هوشمند و همچنین امکان اجرای فعالیت‌ها و رویداد‌های بزرگ شهری در اختیار سازمان ورزش قرار می‌گیرند و مجموعه‌های سطح منطقه‌ای نیز در راستای توسعه ورزش منطقه و امکاناتی که شهرداری منطقه در راستای ارائه خدمات ورزشی به ساکنین و تعاملات درون منطقه‌ای نیاز دارد در صورت درخواست منطقه و داشتن شرایط مدیریت، نگهداشت، تجهیز و بهره برداری با تایید کمیته ساماندهی مجموعه‌های ورزشی، به شهرداری‌های مناطق واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: فضا‌های ورزشی داخل ساختمان سرای محلات نیز به عنوان فضا‌های ورزشی سطح ۳ در اختیار مدیر سرای محله قرار داده می‌شود که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ورزش و اخذ مجوز‌های قانونی از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین دستورالعمل ستاد راهبری مدیرت محله به ساکنین محله خدمات ورزشی ارائه می‌دهند.

 رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در این طرح، فرآیند نظارت سازمان ورزش بر تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران به صورت کامل مشخص شده است.

انتهای پیام/

نظر شما