شناسهٔ خبر: 67704301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رشد ۲۶ درصدی پایش آلودگی هوای واحدهای صنعتی طی سه ماه ابتدای امسال

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از رشد ۲۶ درصدی تعداد پایش آلودگی هوای واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی در فصل بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا احمد طاهری با اعلام این خبر با بیان اینکه یکی از پارامترهای پایش شده منابع ثابت (دودکش) است، اظهارکرد: در این راستا در فصل بهار سال گذشته حدود ۴۲۱۶ مورد پایش از دودکش مراکز انجام گرفت که این مقدار در مدت مشابه سال جاری با رسیدن به ۵۳۰۱ مورد، رشد ۲۶ درصدی از پایش این منابع را نشان می‌دهد.

وی افزود: در فصل بهار سال گذشته به استناد اطلاعات و آمار استخراج شده از سامانه جامع محیط زیست کشور حدود ۵۵۱۷ مورد پارامتر پساب واحدهای صنعتی، خدماتی و بیمارستانی پایش شده توسط کارشناسان محیط زیست و با استفاده از اجرای طرح خوداظهاری از سوی آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاطت محیط زیست صورت پذیرفته است که این مقدار در فصل بهار سال جاری به ۵۸۵۸ پارامتر پایش شده است و رشد ۲.۶ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

مدیر کل دفتر پایش سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: پایش آلودگی صدا در فصل بهار سال جاری نیز ۲۳۵۹ مورد ثبت شد که ۶.۵ درصد رشد نسبت به فصل بهار سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، طاهری در پایان اظهارکرد: سه استان تهران، خراسان رضوی و البرز بیشترین تعداد مراکز ثبت شده در سامانه و سه استان قم، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین رشد را به رغم کمبود تجهیزات و امکانات و تخصیص اعتبارات با توجه به رشد فعالیت، تعداد داده‌های ثبت شده و پارامترهای شاخص در فصل بهار سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل دارند.

انتهای پیام

نظر شما