شناسهٔ خبر: 67703814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارائه ماهانه ۱۰۰ هزار خدمت رایگان درمانی در تامین اجتماعی خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی از ارائه ماهانه حدود ۱۰۰ هزار خدمات سرپایی رایگان به بیماران و مراجعه‌کنندگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر سعید صدرمنش ۲۷ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بسیار بالا بوده و در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌ها نیز ۷۵ درصد است که نشان از فعالیت بسیار در بیمارستان بجنورد دارد.

وی گفت: در حال حاضر به طور میانگین ماهانه حدود ۱۰۰۰ بستری رایگان در بیمارستان بجنورد انجام می‌شود و خود را موظف به افزایش و بهبود خدمات به بیماران و مراجعه‌کنندگان می‌دانیم.

وی افزود: در این راستا بخش اورژانس بیمارستان بجنورد در حال به روزرسانی بوده و هتلینگ آن نیز انجام می‌شود. این پروژه از ابتدای سال گذشته آغاز شده و اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صدرمنش ادامه داد: پروژه انبار دارویی نیز که در مواقع بحران برای ذخیره دارو نقشه بسیار ویژه‌ای دارد، از سال گذشته آغاز شده و حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد که تلاش می‌کنیم تا پایان ۶ ماهه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۸۰ نفر پزشک متخصص داروساز پرستار ماما و... به کادر درمان تامین اجتماعی در استان افزوده شد و امسال نیز ۴۷ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان از ۴۸ به ۷۵ درصد رسیده است، اظهارکرد: جراحی‌های بزرگ در تامین اجتماعی استان ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده و سال گذشته ۶۷۲۱ جراحی انجام شد که جراحی‌های مغز و اعصاب و تعویض مفصل زانو نیز به خدمات ما افزوده شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی به نوبت دهی برای خدمات و مراجعه بیماران اشاره کرد و گفت: خط ۳۱۳۰ به صورت استانی با ظرفیت ۹۰ خط ایجاد شده است تا جامعه هدف ما بتوانند بدون مراجعه به بیمارستان نوبت خود را اخذ کنند و کمتر در صف انتظار بمانند.

صدرمنش یکی از مشکلات مهم استان در حوزه درمان را کمبود دستگاه ام آر آی دانست و افزود: اسفند ماه سال گذشته قرارداد نهایی برای خرید دستگاه انجام و جانمایی و نقشه‌های آن نیز تایید شد.

وی ادامه داد: بخشی از مبلغ خرید دستگاه ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز پرداخت و دستگاه به نام این استان ثبت شده است.

وی گفت: ویژگی مهم این دستگاه این است که افراد با وزن بالا تا ۲۵۰ کیلوگرم نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و زحمت سفر به خارج از استان بر دوش آن‌ها نیفتد.

صدرمنش اظهار کرد: تلاش می‌کنیم ساخت محل قرارگیری دستگاه و همچنین نصب آن تا پایان سال در تامین اجتماعی بجنورد انجام و آماده خدمت رسانی به مردم شود.

انتهای پیام

نظر شما