شناسهٔ خبر: 67702650 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رگبار و رعد و برق در ارتفاعات تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات شمال و شمال شرق استان همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار هواشناسی زردرنگ آورده است:از چهارشنبه پایان شنبه (۲۸ تا ۳۰ تیر) وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب در دامنه و ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی محلی معابر و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خطر سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوهنوردی و پرهیز از صعود به قله‌ها به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر، خودداری از تردد عشایر و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب روها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد، اعلام هشدار به بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از چهارشنبه تا یکشنبه (۲۷ تا ۳۱ تیر) در ساعات بعد از ظهر تا شب وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی همراه با خیزش گرد و خاک،  محدودیت دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

در این وضعیت آب و هوایی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، اطمینان از استحکام گلخانه‌ها، خودداری از سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع هنگام وزش باد و احتیاط در انجام امور عمرانی مد نظر قرار گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۸ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۹  تیرماه) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و باد، در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید  با حداقل دمای   و حداکثر دمای   درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظر شما