شناسهٔ خبر: 67701341 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تصویر منتشر شده از انفجار ربطی به تأسیسات نطنز نداشت/ ظرف سه ماه سه سایت پرتودهی افتتاح کردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص تصاویر انفجار اخیر در نزدیکی کاشان گفت: موضوع اخیر ارتباطی به صنعت هسته‌ای نداشت و نزدیک سایت ما هم نبود.

صاحب‌خبر -

محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره انتشار تصاویر انفجار اخیر در نزدیکی کاشان گفت: مواردی معمولا اتفاق می‌افتد که در گزارش‌ها هم می‌آید اما موضوع اخیر ارتباطی به سایت هسته‌ای‌ما نداشت و حتی نزدیک سایت ما هم نبود.

وی افزود: موضوعی که حائز اهمیت است و اراده‌ای که ما در دولت سیزدهم انجام دادیم این است که فناوری هسته‌ای به زندگی مردم راه پیدا کند.

اسلامی با بیان اینکه یکی از این عرصه‌ها بحث مهم پرتودهی‌ها است، اظهار داشت:ما سه سایت پرتودهی را در سه ماه گذشته راه‌اندازی کردیم و ان شاءالله سایت‌های باقیمانده را که حداقل سه سایت دیگر است، در ماه پیش‌رو در مردادماه به افتتاح خواهیم رساند.

وی ادامه داد: از این طریق بخش خصوصی و جامعه‌ای را که در حوزه مواد غذایی فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنیم که بیایند و مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند تا از این طریق هم بتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم و هم تاثیر قابل ملاحظه در حوزه بهداشتی و امنیت غذایی برای مردم فراهم کنیم.

نظر شما