شناسهٔ خبر: 67703935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

این محصولات ایرانی به سوئیس صادر می‌شود

تبادل پایاپای محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران از جمله مواردی است که در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران و معاون سفارت سوئیس در تهران مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اکوایران؛، یکی از محورهای اصلی این نشست، بررسی عدم تعادل در تراز تجاری بین دو کشور بود. معاون سفارت سوئیس با اشاره به حجم تجارت 140 میلیون دلاری ایران و سوئیس، اعلام کرد که 120 میلیون دلار از این مبلغ مربوط به صادرات سوئیس به ایران و 20 میلیون دلار مربوط به صادرات ایران به سوئیس است. این آمار نشان‌دهنده افزایش صادرات سوئیس به ایران و کاهش صادرات ایران به این کشور است.

طرفین حاضر در این نشست، مشکلات مربوط به نقل و انتقال‌های مالی را دلیل اصلی این عدم تعادل در تراز تجاری عنوان کردند. ژولین بریگه، معاون سفارت سوئیس، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این مشکلات حل و فصل شوند و شاهد افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور باشیم.

ژولین بریگه، معاون سفارت سوئیس در ایران، دراین خصوص با اشاره به حضور شرکت‌های سوئیسی در ایران و علاقه این کشور به تجارت با ایران، گفت: مشکلاتی در خصوص انتقال‌های مالی وجود دارد که امیدوارم این موارد در آینده نزدیک برطرف شود.

سما فرخنده نژاد، مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران نیز موضوع ایجاد شرکت‌های مشترک (joint venture ) بخصوص شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) بین دو کشور را طرح کرد که با استقبال بریگه مواجه شد.

فرخنده نژاد همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته‌های مشترک بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور در زمینه‌های کشاورزی و دارویی را مطرح کرد که برگه در واکنش گفت: این اتفاق با موافقت اتاق‌های بازرگانی سوئیس ممکن خواهد بود.

در این نشست همچنین اعلام شد که فهرستی از اولویت‌های همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور از جمله برگزاری نشست همکاری‌های تجاری ایران و سوئیس با حضور سفرا، تجار و بازرگانان دو کشور برای آشنایی با فرصت‌ها، قوانین و مقررات تجارت و سرمایه‌گذاری در سوئیس، تهیه شده که در مکاتبه‌ای به اطلاع سفارت سوئیس خواهد رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما