شناسهٔ خبر: 67700685 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

یکی از مهیج ترین اوزان المپیکی کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم است که حضور مدعیان عنوان‌دار می‌تواند آن را به دوئل پادشاهان در پاریس تبدیل کند.

دوئل پادشاهان در قلب پاریس

دوئل پادشاهان در قلب پاریس

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران ، ایپنا ؛ حضور همزمان گنو پتریاشویلی (گرجستان)، امیرحسین زارع (ایران)، طاها آکگل (ترکیه)، گئورگی مشویدیشویلی (گرجستان)، میسون پاریس (آمریکا) مونختور (مغولستان)، ژیوی دنگ (چین) و دیگر مدعیان از کشورهای مجارستان، قزاقستان، قرقیزستان، لهستان و اوکراین در المپیک، آوردگاه پاریس را به صحنه زورآزمایی پادشاهان سنگین وزن کشتی آزاد تبدیل کرده که هر کدام به دنبال دیکته قدرت خود بر رقبا هستند.

طاها آکگل ترکیه‌ای، پرافتخارترین آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم است او یک مدال طلا و یک برنز المپیک و سه طلای مسابقات جهانی را در کارنامه دارد. در کنار این قهرمان ترکیه‌ای، گنو پتریاشویلی گرجستانی قرار گرفته که مدال نقره و برنز المپیک و سه طلای جهان را در کارنامه افتخارات خود دارد.

امیرحسین زارع پادشاه نوظهور این وزن است که در المپیک پیشین به مدال برنز رسید و در سه سال گذشته نیز ۲ طلای قهرمانی جهان را کسب کرده است. جدال وی با طاها آکگل ترک و گنو پتریاشویلی همیشه دیدنی و جذاب بوده است.

مونختور مغول نیز در چند سال گذشته موفق به کسب نشان نقره و برنز جهان شده است. مسیون پریس نماینده آمریکا دیگر مدعی این وزن است که افتخارات وی در مقایسه با نمایندگان ایران، ترکیه و گرجستان قابل توجه نیست.

نظر شما