شناسهٔ خبر: 67698569 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تقدیر یک جشنواره هنری از مهندسان نیروگاه رامین اهواز

دبیرخانه نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» اعلام کرد در مراسم اختتامیه این جشنواره از مهندسان ایرانی نیروگاه رامین اهواز قدردانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در پی اقدام شجاعانه مهندسان ایرانی در نیروگاه رامین اهواز، جشنواره «فیلم وعکس با انرژی» در مراسم اختتامیه خود از قهرمانان بی‌شنل، رضا خسروی و محمد امیری، قدردانی می‌کند.

دربیانیه ای که از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شده آمده است:

«قهرمانان بی شنل، مهندسان نیروگاه رامین اهواز. عکس‌ها و فیلم‌هایی که این روزها از نیروگاه رامین اهواز منتشر شد تصویری متفاوت از شجاعت و از خود گذشتگی بود.

از این رو جشنواره «فیلم وعکس با انرژی» عالی‌ترین تندیس جشنواره را با نام و نشان آرش به شما تقدیم می‌کند.

همچنین هیات داوران جشنواره متشکل از پری‌ناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، هدی زین‌العابدین و محمود کلاری، سیف‌اله صمدیان، حمید جبلی، فرهاد آییش، مهدی پاکدل، حسن معجونی، هوتن شکیبا، جایزه ویژه خود را به عکاس و فیلمبردار ویدیوی این حرکت ارزشمند اهدا خواهد کرد.»

نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» با دبیری حمید خانی و حمایت کمپین «با انرژی»، ۲۷ و ۲۸ مرداد در تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است: نشتی کندانسور نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در اوج گرمای کنونی ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ نیروگاه تعمیر شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو اعلام کرد که اگر هوای اهواز در تیرماه جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود». این بخشی از صحبت‌های یکی از اپراتورهای نیروگاه است.
در حالی‌که نیروگاه رامین تا خرابی و توقف فعالیت به دلیل نشتی کندانسور فاصله چندانی نداشت، مهندسان و اپراتورها با تعمیر توربین در حالت آماده به کار، مانع توقف تولید برق نیروگاه شدند.
دمای اطراف توربین در حالت آماده‌ به‌کار بیش از ۷۰ درجه و رطوبت به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد حال آنکه دمای داغ‌ترین چایی که می‌نوشیم ۶۵ درجه است.

انتهای پیام 

نظر شما