شناسهٔ خبر: 67695577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ کارگاه ساختمانی ناایمن خراسان شمالی پلمب شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۶ کارگاه ساختمانی نا ایمن استان در بهار امسال به علت رعایت نکردن مقررات ایمنی و حفاظت فنی پلمب شد.

صاحب‌خبر -

مهدی اسلام خواه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد واحد کارگاهی به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار و با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی افزود: یکهزار و ۴۸۴ مورد بازرسی در بهار امسال از کارگاه های مشمول قانون کار توسط بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی انجام شد که از این تعداد بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی شامل بازرسی از کارگاههای پرخطر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بازرسی های انجام شده منجر به صدور ۹۸۴ مورد ابلاغیه رفع نقص شد و چهار کارگاه تولیدی، خدماتی و کشاورزی به علت توجه نکردن به ابلاغیه های صادر شده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی از کارگاه های ساختمانی با هدف نظارت بر اجرای مقررات قانون کار و آیین نامه های حفاظت فنی و ایمنی انجام می شود.

بیشترین حوادث ناشی از کار خراسان شمالی مربوط به بخش ساختمان

اسلام خواه افزود: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ابتدای سال تاکنون ۳۰ مورد حادثه ناشی از کار را مورد بررسی قرار دادند که بررسی ها نشان می دهد بخش ساختمان با ۶۰ درصد بیشترین سهم حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: فعالیت های تولیدی و صنعتی ۲۴ درصد و فعالیت های خدماتی ۱۶ درصد حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داده است و بخش های معدن و کشاورزی فاقد حوادث ناشی از کار در استان خراسان شمالی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: در مقایسه حوادث ناشی از کار بررسی شده در سه ماهه اول سالجاری با مدت مشابه در سال گذشته فعالیت کشاورزی با کاهش ۲۰۰ درصدی و در فعالیت های خدماتی با کاهش ۱۶ درصدی روبرو بوده است.

اسلام خواه اظهار کرد: متاسفانه در سه ماهه نخست امسال چهار مورد حادثه ناشی از کار منجر به فوت در کارگاه های استان بوقوع پیوسته که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

استان خراسان شمالی با بیش از ۱۶ هزار کارگاه فعال مشمول قانون کار دارای ۹۴ هزار و ۳۶۸ نفر کارگر شاغل در بخش های صنعت، معدن، ساختمان، خدماتی، کشاورزی و تولیدی است.

نظر شما