شناسهٔ خبر: 67695540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نمایش جنایت در غزه؛ تراژدی قتل‌عام فلسطینیان در بزرگترین زندان روباز جهان

حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق امن و محل تجمع فلسطینی‌ها از جمله در خان‌یونس، النصیرات، رفح، المغازی و البریج تنها نمونه‌هایی از جنایت و کشتار اشغالگران علیه مردم نوار غزه است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - دفتر رسانه‌ای غزه به‌تازگی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ قتل‌عام علیه فلسطینیان در نوار محاصره شده غزه انجام داده که به شهادت حدود ۴۰ هزار فلسطینی منجر شده است. براساس گزارش‌ها، بیشتر شهدا زن و کودک هستند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی چندین قتل‌عام هولناک را در چندین شهر و محله در نوار غزه انجام دادند که به‌تازگی کشف شده است.

عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از محله شجاعیه در شرق شهر غزه نیز صحنه جنایت‌های جنگی وحشتناکی را آشکار کرده است.

با ورود نیرو‌های اورژانس به این محله، پس از ۲ هفته حمله‌های مداوم رژیم صهیونیستی، بیش از ۶۰ پیکر شهدای فلسطینی کشف شده است.

رژیم صهیونیستی طی چند ماه گذشته چندین قتل‌عام فجیع را در نوار غزه مرتکب شده که در ادامه به آن پرداخته شده است.

کشتار‌های هولناک در خان‌یونس، دیرالبلح

رژیم اشغال‌گر صهیونیستی برای بیش از دویست‌وهشتاد روز متوالی به تجاوز‌های خود به نوار غزه ادامه داده و کشتار‌های هولناک دیگری را انجام داده که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی منجر شد. 

نظامیان اشغال‌گر به‌تازگی قتل‌عام هولناکی را در خان‌یونس انجام دادند که در آن بمباران شدید منطقه المواصی این شهر ده‌ها غیرنظامی را به شهادت رساند و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد شهدا بیش از ۷۰ نفر است. 

درهمین حال، ۵ فلسطینی از جمله ۳ کودک روز شنبه گذشته در مرکز نوار غزه در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در دیرالبلح به شهادت رسیدند. 

تشدید حمله به مدارس نوار غزه

حمله هوایی تازه رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در جنوب غزه که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، حمله‌ای مشابه با حمله‌های روز‌های گذشته بوده است.

براساس آمار ارائه شده، در پی این حمله دست‌کم ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

حمله در شهر عباسان در شرق خان‌یونس ورودی مدرسه العوده را هدف قرار داد و دست‌کم ۵۳ نفر هم مجروح شدند. پزشکان فلسطینی گفته‌اند که بیشتر قربانیان زن و کودک بودند.

قتل‌عام فلسطینی‌ها؛ جنایت‌هایی که پایان ندارند

 

رژیم صهیونیستی پیش از این نیز مدرسه الجونی در اردوگاه آوارگان النصیرات را هدف قرار داد که طی آن ۱۶ نفر به شهادت رسیدند؛ آنروا، گفت که در زمان حمله ۲ هزار نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.

به گفته آژانس دفاع غیرنظامی غزه، روز بعد، رژیم صهیونیستی به مدرسه خانواده مقدس در شهر غزه حمله کرده و ۴ نفر را به شهادت رساند. مقام‌های این مدرسه گفته‌اند که در زمان حمله صد‌ها نفر در آنجا پناه گرفته بودند.

یکی دیگر از مدارس آنروا در اردوگاه النصیرات هم روز دوشنبه، ۱۸ تیر هدف حمله رژیم اشغالگر قرار گرفت.

کشتار در اردوگاه النصیرات

ارتش رژیم صهیونیستی ۱۹ خرداد دست‌کم ۲۷۴ غیرنظامی فلسطینی اعم از زن، کودک و مرد را به شهادت رساند.

در زمان کشتار، جت‌های جنگنده اف-۱۶، بالگرد‌های آپاچی، توپخانه و کشتی‌های جنگی همگی در بمباران کور اماکن تجمع غیرنظامیان شرکت داشتند.

بسیاری از کسانی که در آن لحظه در منطقه پناه گرفته بودند، به‌تازگی پس از انتشار اعلامیه‌هایی که ارتش اشغال‌گر از ساکنان رفح خواسته بود از این شهر خارج شوند، از جنوب غزه گریخته بودند.

کشتار در اردوگاه‌های المغازی و البریج

ارتش رژیم صهیونیستی در اواسط خرداد کشتاری را در اردوگاه‌های المغازی و البریج مرتکب شد.

ساکنان، می‌گویند که ویرانی و مرگ بر اردوگاه‌های آوارگان المغازی و البریج در مرکز غزه سایه افکنده است.

در پی حمله‌های رژیم صهیونیستی دست‌کم ۷۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند. 

در همین حال، ده‌ها هزار نفر از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان البریج و المغازی در مرکز نوار غزه پس از آغاز حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه، به مناطقی رفتند که ممکن است از آن‌ها در برابر قتل‌عام محافظت کند.

کشتار شهر رفح

رژیم صهیونیستی در اواخر ماه می (اوایل خرداد) قتل‌عام دیگری را علیه غیرنظامیان در چادر‌های آوارگان در رفح (جنوب نوار غزه) مرتکب شد.

این حمله کمتر از ۳۰ ساعت پس از اولین کشتار هولناک در نزدیکی انبار‌های آژانس امدادوکار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در به‌اصطلاح منطقه امن انجام شد. رژیم صهیونیستی در کشتار رفح چادر‌های آوارگان واقع در مجاورت همین تاسیسات آنروا را بمباران کرد. 

کشتار فلسطینی‌ها در مرکز غزه 

ارتش رژیم صهیونیستی در اواسط ماه می (اردیبهشت) کشتار هولناک دیگری را علیه غیرنظامیان فلسطینی در شهر غزه که در تلاش برای دسترسی به خدمات ارتباطی و اینترنتی بودند، مرتکب شد.

این کشتار جنایت دیگری را به فهرست طولانی جنایت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی خود در اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۲) علیه غیرنظامیان نوار غزه مرتکب شده است، اضافه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما