شناسهٔ خبر: 67694669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

نیروهای هلال احمر در تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور خدمات امدادی ارائه دادند

امدادگران در خدمت زائران حسینی

صاحب‌خبر -

مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به پوشش امدادی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: «تعداد زیادی از هموطنان از خدمات امدادی این جمعیت بهره‌مند شدند.»
محمد کبادی مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امداد و نجات با اشاره به ارائه خدمات در پوشش مراسم تاسوعای حسینی افزود: «امدادگران و نجاتگران این جمعیت در سراسر کشور به ۲۵۱ هزار نفر از مراجعه کنندگان خدمات امدادی ارائه دادند. در این راستا به ۱۴ هزار و ۵۰۵ نفر تست قندخون و فشارخون ارائه شد، ۱۰۵ نفر در محل درمان شدند و ۱۲ نفر نیز توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند. در این بین، ۴۴۰ تیم عملیاتی متشکل از هزار و ۹۰۴ نفر متشکل از امدادگران و نجاتگران این جمعیت در مراسم روز تاسوعای حسینی در سراسر کشور حضور و خدمات امدادی ارائه کردند. همچنین تعداد زیادی از هموطنان از خدمات امدادی، در روز عاشورا نیز بهره‌مند شدند.»

۳۱۰ امدادگر هلال احمر در خراسان جنوبی
این در حالی است که در خراسان جنوبی مراسم عاشورای حسینی توسط ۳۱۰ امدادگر جمعیت هلال احمر استان پوشش داده شد. محمدعلی کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این باره گفت: «همچون سال‌های گذشته هلال احمر خراسان‌جنوبی به عزاداران و سوگواران اباعبدالله‌الحسین (ع) در روز عاشورا خدمات امدادی و درمانی ارائه داد. در این راستا، ۳۱۰ نیروی خواهر و برادر در روز عاشورا نسبت به پوشش امدادی مراسم در سطح استان اقدام کردند. این تعداد امدادگر در قالب ۶۲ تیم عملیاتی در سراسر استان آماده ارائه خدمات بودند.»

ارائه خدمات هلال احمر در زنجان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هم از ارائه خدمات امدادی به عزاداران حسینی خبر داد و گفت: «تیمهای عملیاتی هلال احمر به بیش از ۴۰۰ نفر از عزاداران حسینیه اعظم زنجان خدمات امدادی ارائه دادند.»
حکمت الله‌هاشمی گفت: «از ساعت ۱۲ صبح روز یوم العباس، ۱۰۰ تیم عملیاتی امدادونجات در قالب ۲۳۰ نجاتگر و امدادگر در مسیرهای دسته حسینیه اعظم زنجان مستقر و تا ساعت ۲۱ شب اقدام به ارائه خدمات به ۳۹۲ نفر از عزاداران حسینیه اعظم زنجان کردند. با توجه به ازدحام جمعیت و حضور پرشور مردم از اقصی نقاط کشور در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، ۴۰ تیم پشتیبان هم جهت ارائه خدمات امدادی مطلوب به عزاداران حسینی به ۶۰ تیم عملیاتی اولیه اضافه شد. همچنین تیم‌های سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) حوزه جوانان به بیش از ۶۰ نفر خدمات امدادی ارائه دادند.»
هاشمی با توجه به لزوم ارائه آموزش‌های همگانی برای عزاداران، ادامه داد: «به همت ۱۰ مربی کمک‌های اولیه در ایستگاه‌های آموزشی مسیر عزاداری ارائه شد. در کنار این تیم‌های عملیاتی، ۱۷ دستگاه خودرو اعم از آمبولانس، خودروی کمکدار، مینی بوس، دستگاه موتورلانس، خودرو فرماندهی ارتباطات نیز در مسیرهای دسته حسینیه اعظم زنجان مستقر شدند.»

 

نظر شما