شناسهٔ خبر: 67694467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سوگ شهدای کربلا؛

مراسم شام غریبان در شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار شد

بوشهر- مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش در میان غم و اندوه عزاداران حسینی در شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم شام غریبان یکی از برنامه‌های دهه اول محرم است که در شب یازدهم محرم برگزار می‌شود و امسال نیز این مراسم در استان بوشهر با حضور مردم برگزار شد.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: مراسم شام غریبان همراه با روضه‌خوانی در وصف شهادت امام حسین علیه‌السلام و دیگر شهدای دشت کربلا و اسیران واقعه عاشورا در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان برگزار شد.

وی بیان کرد: نوحه‌های این مراسم یادآور آوارگی اهل بیت امام حسین علیه‌السلام، اسیران و کودکان بازمانده از واقعه کربلا است که در غروب عاشورا، بی‌سرپناه در تاریکی شب، در بیابان‌های کربلا به سر می‌برند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان بوشهر افزود: عزاداران حسینی ضمن هم‌نوا شدن با مداح مراسم، به یاد شهدای دشت کربلا و اسرا نهضت عاشورا شمع روشن و عزاداری کردند.

در مراسم و برنامه‌هایی که در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد، واعظان و مداحان به یاد نخستین شب غربت اسیران کربلا و شهیدان روز عاشورا ذکر مصیبت کردند و مردم اشک ماتم خواندند.

مردم با روشن کردن شمع، قرائت قرآن و دعای زیارت عاشورا، با سینه‌زنی و عزاداری پرداختند.

نظر شما