شناسهٔ خبر: 67693203 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

شیرازه گزارش می‌دهد؛

سوگ زائران و خادمان شاه‌چراغ (ع) در شام غریبان

آئین شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) هم‌زمان با دیگر نقاط استان فارس در صحن مطهر حرم حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آئین شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شامگاه سه‌شنبه مورخ ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۳با حضور تولیت آستان شاهچراغ (ع) و سردار رهام‌بخش حبیبی و خادمان سومین حرم اهل‌بیت (ع) به همراه خیل عظیمی از مشتاقان حسینی، هم‌زمان با دیگر نقاط استان فارس در صحن مطهر حرم حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

 

سوگ زائران و خادمان شاه‌چراغ(ع) در شام غریبان
 
 در غروب غم‌انگیز عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) جمع کثیری از مردم شیراز با برپایی مراسم شام غریبان در اندوه غربت و اسارت خاندان عصمت و طهارت خون گریستند.
 
در این آئین، عزاداران حسینی با روشن‌کردن شمع و برپایی شام غریبان به یاد بازماندگان حادثه کربلا که در چنین شبی در اسارت یزیدیان به سر می‌بردند، در آستان مقدس سیدالسادات الاعاظم حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم (ع) به سوگواری پرداختند و در عزای مولای مظلوم خویش گریستند.
 
در این مراسم که با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر احمدی و محمدی علیه‌السلام برگزار شد، مداحان اهل‌بیت (ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.
 
این مراسم با لاله‌گردانی خدام همانند سال‌های گذشته برگزار شد و بیش از یک هزار خادمان آستان مقدس در این شب در کنار زائران و مجاوران به اجرای مراسم لاله‌گردانی و عزاداری پرداختند.

سوگ زائران و خادمان شاه‌چراغ(ع) در شام غریبان

 
به گزارش شیرازه در غروب غم‌انگیز عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) جمع کثیری از مردم استان فارس با حضور در خیابان‌ها فریاد لبیک یا حسین سر داده و در رثای سرور و سالار شهیدان گریستند.
 
مردم استان فارس امشب با روشن‌کردن شمع، آمدند تا بگویند که راه حسین (ع) تا هماره تاریخ ادامه خواهد داشت و شهادت ثارالله و یاران باوفای ایشان، آغاز راه ولایت‌پذیری و اسلام ناب است.

انتهای خبر/224224

نظر شما