شناسهٔ خبر: 67691397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

روز عاشورا در مناطق مسلمان‌نشین روسیه +فیلم

ایرنا

صدها نفر از شیفتگان و دوستداران مکتب حسینی در مسکو و دیگر مناطق مسلمان‌نشین روسیه روز سه‌شنبه همزمان با فرارسیدن روز عاشورای حسینی در سوگ شهادت امام حسین (ع) عزاداری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مناطق مختلف روسیه، از جمله پایتخت این کشور از جمله در مسجد خاتم‌النبیاء (ص)، حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س)، مسجد شیعیان و مرکز اسلامی مسکو ، صحنه ابراز عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان بود .

فیلم: عزاداری روز عاشورا در مسجد خاتم الانبیاء (ص) - مسکو

در مساجد و حسینیه‌های شهر شیعه نشین دربند در جمهوری داغستان، مسجد امام علی(ع) سن‌پترزبورگ، حسینیه شیعیان شهر یکاترینبورگ، حسینیه کنسولگری‌های ایران در آستراخان و شهر کازان نیز مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی با حضور مسلمانان و اتباع ایرانی ، آذری ، افغانی ، تاجیکی ، عراقی و لبنانی برگزار شد.

در مرکز اسلامی مسکو ، براساس سنتی دیرین ، عزاداری سالروز شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت ، بی وقفه از غروب تاسوعا تا ظهر عاشورا ادامه داشت.

مراسم شب‌زنده‌داری شب عاشورای حسینی در مرکز اسلامی مسکو با حضور حماسی دلداگان حسینی از نماز مغرب تاسوعا آغاز شد و پس از اقامه عزا ، سخنرانی مذهبی و مراسم سینه‌زنی تا نماز ظهر عاشورا ادامه داشت.

عزاداری روز عاشورا در مسکو و مناطق مسلمان‌نشین روسیه

در ظهر عاشورای حسینی نیز نماز جماعت در حسینیه‌ها و مساجد شیعیان این کشور اقامه شد.

علاوه بر مسجد خاتم الانبیا (ص) ، نماز جماعت ظهر عاشورا به یاد حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و یاران باوفایش، در مرکز اسلامی مسکو ، مسجد شیعیان پایتخت و برخی دیگر از مناطق روسیه همچون دربند، ماخاچ قلعه اقامه شد.

این آیین روز سه‌شنبه در مسجد خاتم‌الانبیا (ص) مسکو پس از قرائت زیارت عاشورا برپا شد.

در این آیین ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهی مدیر نمایندگی دانشگاه المصطفی در روسیه و حوزه اوراسیا به بیان ابعاد و اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت.

این مراسم که باحضور جمعی از شیعیان پایتخت روسیه از ملیت‌های مختلف برگزار شد، با سوگواری و سینه زنی در رثای شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش همراه به پایان رسید.

نظر شما