شناسهٔ خبر: 67689066 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

افتتاحیه چهارمین دوره بین المللی حفظ قرآن کریم "حفاظ نور" ویژه خواهران در مشهد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص این مراسم که امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: دوره حفظ یکساله در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) ویژه خواهران به صورت تخصصی برگزار می‌شود. لذا ثبت نام‌ افراد در این دوره از دقت بالایی برخوردار است و افراد از تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور شناسایی شده و در این مراسم حضور یافتند.  

حمید صمدی تصریح کرد: موضوع حفظ قرآن، موضوع بسیار مهمی است که در مشهد مقدس با توجه به اینکه ما در جوار حرم امام رضا(ع) و پایتخت معنوی ایران قرار داریم استقبال خانواده‌ها از دوره‌های حفظ شبانه روزی قابل توجه است. 

صمدی افزود: حفظ قرآن توسط افراد شرکت کننده و انسی که با کتاب آسمانی دین اسلام می‌گیرند بر خود و خانواده‌های آنها نیز اثرگذار خواهد بود و سبک زندگی قرآنی را برای خانواده‌ها به ارمغان می آورد. 

وی با بیان برکات حفظ قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، ادامه داد: حفظ قرآن بینش و بصیرت افراد را افزایش می‌دهد. همچنین تقویت اخلاق فردی و اجتماعی حافظان را به دنبال دارد. 

معاون قرآن اداره کل ارشاد اسلامی استان، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه حافظان و حاملان قرآن عرفای اهل بهشت محسوب می‌شوند، افزود: جایگاه حافظان و حاملان قرآن در بهشت بسیار رفیع و شاخص است. بر مبنای این حدیث، حاملان قرآن و حافظان قرآن شناخته‌ترین افراد در بهشت هستند.
 
مدیر مؤسسه‌ بیت الحُفّاظ حضرت نرجس(س) نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امروز چهارمین دوره‌ی بین المللی حفظ یک ساله‌ی شبانه روزی قرآن کریم با حضور ۲۵۰ بانوی قرآن آموز آغاز شد. 

اعظم السادات برغمدی با بیان این مطلب که موسسه بیت الحفاظ، عمری ۱۴ ساله دارد خاطرنشان کرد: دختران ۱۴ تا ۲۴ سال از سراسر کشور و بانوانی از کشورهای هند و سوریه در این مراسم حضور دارند که آزمون ورودی را قبول شده و در دوره‌ی مقدماتی شرکت خواهند کرد. پس از قبولی در این دوره، وارد دوره‌ی حفظ یک ساله‌ی قرآن کریم خواهند شد که نیاز است زیست یکساله در موسسه داشته باشند. 

وی افزود: همه‌ی شرکت کنندگان در این دوره تجلیل می‌شوند و در انتهای دوره به صورت گروهی به عتبات عالیات مشرف خواهند شد. 

برغمدی در پایان با بیان این مطلب که قصد ما تشویق سالم است تا همه دخترانمان بتوانند در حوزه سبک زندگی قرآنی رشد کنند افزود: تا کنون سه دوره یکساله حفظ قرآن در موسسه بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) برگزار شده و طی این مدت ۲۱۰ بانوی حافظ قرآن تربیت شده‌اند.

نظر شما