شناسهٔ خبر: 67688916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجتماع عزاداران حسینی در روز عاشورا در استان مرکزی

عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان مرکزی همزمان با سالروز عاشورای حسینی در غم مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ‌و سوگ یاران با وفایش غرق در عزا و ماتم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مردم ولایتمدار استان مرکزی امروز _سه‌شنبه بیست و ششم تیر_ در روز عاشورا با حضور در اجتماعات، امکان مقدس، امامزادگان و حسینیه‌ها و اجتماعات با ذکر مصیبت مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س) به یاد مظلومیت سالار شهیدان و واقعه جان‌سوز کربلا اشک ماتم ریختند.

آئین عزاداری روز عاشورا در نقاط مختلف استان مرکزی هم اینک در حال برگزاری است.

سخنرانان هم درباره ویژگی‌های شخصیتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فلسفه قیام عاشورا سخنرانی کردند.

آئین‌های ویژه شب عاشورای حسینی و ابراز عشق و ارادت و وفاداری به آرمان والای حضرت سید الشهدا (ع) در جای جای دیار آفتاب برگزار شد.

مردم اراک با به راه انداختن دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و محلات و مراسم جمعی، در عزای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش، با سینه زنی، زنجیر زنی و نوحه خوانی عزدارای کردند.

خیابان‌های اصلی شهر اراک در این لحظات مملو از جمعیت عاشقی است که ندای «یا حسین» و «یا مظلوم دشت کربلا» سر داده‌اند و کوچک و بزرگ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام (ص) بر سر و سینه می‌زنند.

عزاداران سوگوار در شهر اراک به یاد مظلومیت امام حسین (ع)، علمدار رشیدش حضرت عباس (ع)، ۷۲ نفر از یاران با وفایش و خواهر گرامیش حضرت زینب (س) در غم فرو رفته‌اند و ارادتمندان به آن حضرت سوگنامه فراق را زمزمه می‌کنند.

شهر اراک در روز عاشورای حسینی مملو از هیأت‌های عزاداری است و نوای طبل، سنج به همراه سینه زنی واحد و زنجیر زنی سنگین و ناله‌های مداحان اشک را به گونه‌های عزاداران جاری و تنوع هیأت‌های عزاداری جلب توجه می‌کند.

در حاشیه برگزاری پر شکوه مراسم عاشورا برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع آب خنک و شربت و نذری جلوه‌های دیگری از فرهنگ عاشورایی دوستداران اهل بیت (ع) را در شهر اراک و دیگر نقاط استان مرکزی به نمایش می‌گذارد.

امروز دل باختگان فرزندان عزیز خاتم پیامبران (ص) در شهرها و روستاهای استان مرکزی با شرکت گسترده خود در آئین‌های عزاداری و سوگواری بار دیگر پیوند ناگسستنی خویش را با پرچمدار نهضت عاشورا و یاران با وفایش تجدید می‌کنند.

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در استان مرکزی تا ظهر ادامه دارد و پس از آن عزاداران به یاد آخرین نماز سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

اجتماع عزاداران حسینی در روز عاشورا در استان مرکزی

نظر شما