شناسهٔ خبر: 67688466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سوگواری عاشورای حسینی در نقاط مختلف استان فارس

زهرا عسگری

همزمان با سراسر کشور، مراسم سوگواری عاشورای حسینی در تمام نقاط استان فارس در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

این برنامه‌ها از صبح امروز (۲۶ تیر ماه) مصادف با ۱۰ محرم و عاشورای حسینی آغاز شده و تا ظهر ادامه می‌یابد و در جای جای استان نماز جماعت ظهر عاشورا برگزاری می‌شود.

در شیراز این برنامه‌ها و سوگواری‌ها طبق سنت هر سال با محوریت بقاع متبرکه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شوند و اکنون نماز جماعت ظهر عاشورا در این حرم مطهر در حال برگزاری است.

سوگواری عاشورای حسینی در نقاط مختلف استان فارس

دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از هیئت‌های مذهبی مختلف از چهار مسیر متفاوت به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حرکت کردند. همچنین چنین حرکتی در سایر بقاع متبرکه مانند امامزاده سیدعلاءالدین حسین (ع)، امامزاده علی‌ ابن حمزه (ع)، امامزاده سیدتاج‌الدین غریب (ع)، امامزاده سیدابراهیم (ع)، امامزاده سیدمحمد قصردشت (ع) و حتی گلزارهای شهدا در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود.

در شهرستان‌های استان فارس هم این برنامه‌ها مطابق سنت و آیین هر منطقه و محله و عمدتاً با محوریت بقاع متبرکه و گلزارهای شهدا برگزار می‌شوند.

بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا، مراسم خیمه‌سوزان طبق سنت هر سال انجام می‌شود. امشب نیز مراسم شام غریبان حسینی در جای جای استان برگزار خواهد شد.

در شیراز مراسم شام غریبان همراه با آیین لاله‌گردانی خادمان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود. همچنین یک مراسم شام غریبان ویژه خانواده‌های شهدا در حسینیه آیت‌الله امام ذوالانوار در شهرک فرهنگیان، خیابان شهید پوربهمن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما