شناسهٔ خبر: 67689881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

دشمنان اسلام از نهضت عاشورا واهمه دارند

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: امروز دشمنان اسلام از نهضت عاشورا و قیام کربلا واهمه و ترس دارند همانگونه که در روز عاشورای ۶۱ هجری از نهضت حسینی ترسیدند و تلاش کردند آن را نابود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر سه شنبه در مراسم روز عاشورا حسینیه سیدالشهدا (ع) گناوه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای حضرت و فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار داشت: در تاریخ تعداد شهدای کربلا متفاوت بیان شده است و ۷۲ تن معروف و مشهور است که جنگ با دشمنان نیز از بعد از نماز ظهر عاشورا آغاز و تا غروب آن روز با شهادت حضرت امام حسین (ع) ادامه داشت.

امام جمعه افزود: امام حسین در ظهر عاشورا نماز خوف اقامه کرد و در حالی که تعدادی از یاران آن حضرت به عنوان سپر پیش روی نمازگزاران قرار گرفتند تا تیر دشمن به نمازگزاران و امام حسین (ع) اصابت کند.

وی گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا با مردم و لشکریان دشمن اتمام حجت کرد تا دشمن را آگاه و بیدار کند بلکه بتواند آنها را به راه حق برگرداند.

وی ادامه داد: در اثر همین سخنان امام حسین (ع) بود که کسانی مانند «حر بن یزید» به امام (ع) پیوستند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امام روز عاشورا به یاران و همراهان خود فرمود: همه آماده بلایا شوید اما بدانید خداوند حامی و حافظ شماست و شما را از شر دشمنان نجات خواهد داد.

وی گفت: دشمنان با آنکه امام حسین (ع) را می‌شناختند اما دنیا چشم آنها را گرفته بود و مانع حمایت آنها از امام شد

وی با اشاره به صبر و استقامت امام حسین (ع) و یاران و خاندان حضرت در روز عاشورا و کربلا اظهار داشت: نتیجه این صبر و استقامت و ایثار و از خودگذشتگی امروز در کربلا و حضور میلیونی عزاداران نمایان است.

وی ادامه داد: در حالی که دشمنان تلاش کردند تا نام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در کربلا دفن و نابود شود اما امروز همه عالم و شیعیان و ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع)،عزادار امام حسین (ع) و شهدای کربلا هستند.

وی یادآور شد: امروز دشمنان اسلام از عاشورا و کربلا واهمه و ترس دارد همانگونه که در روز عاشورای ۶۱ هجری از این نهضت حسینی ترسید و تلاش کرد آن را نابود کند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: دشمنان به خیال خام خود تصور کردند که با شهادت امام (ع) و یاران حضرت، نهضت عاشورا پایان می‌یابد اما خداوند به بندگان خود و کسانی که در راه خدا و برای اقامه دین و قرآن هستی خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، جبران خواهد کرد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه روز عاشورا روز بسیار سختی برای اهل بیت (ع) بود، گفت: امام حسین (ع) همه هستی خود را در راه خدا داد و خداوند نیز به آن حضرت عظمتی عطا فرمود که در همه عالم بی نظیر است.

نظر شما