شناسهٔ خبر: 67687709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان:

زنجان آخر هفته خنک می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان امروز سومین شهر خنک کشور بود و طی روزهای آخر هفته نیز خنک‌تر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

وی افزود: داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به‌صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود و دقیق است که بر این اساس برای روزهای آتی هوای خنک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس‌پیش بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه برای امروز و فردا نیز شرایط جوی نسبتاً پایدار پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای اغلب مناطق، آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود که سرعت وزش باد در برخی مناطق می‌تواند به آستانه به نسبت شدید نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه این شرایط می‌تواند با خیزش موقت گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا نیز همراه شود و همچنین دمای هوا نیز امروز و فردا روند افزایشی دارد، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها آب و هوای خنکی برای آخر هفته زنجان پیش بینی می‌شود.

سلطانی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته خیر آباد با دمای ۱۳ درجه و حلب ایجرود با دمای ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، اضافه کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین ۱۴ و ۳۲ درجه بالای صفر بوده است.

نظر شما