شناسهٔ خبر: 67687483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

طرح آلمان برای استقرار ۸۰۰ هزار نیروی ناتو

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: هفته‌نامه اشپیگل ،خبر داد به مدرکی محرمانه دست یافته که نشان می‌دهد آلمان در حال برنامه‌ریزی و فراهم کردن مقدمات لازم برای استقرار صدها هزار نیروی ناتو در مناطق شرقی این کشور است تا در صورت وقوع جنگ با روسیه وارد عمل شوند.
بر اساس این گزارش، برلین انتظار دارد در صورت تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو، حدود ۸۰۰ هزار نیرو از آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو برای استقرار در خاک آلمان و مقابله با تهدیدات روسیه بسیج شوند.اشپیگل افزود این نیروها قرار است با استفاده از بنادر، خطوط راه‌آهن و بزرگراه‌های آلمان راهی مناطق شرقی این کشور شوند.
روسیه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین روز پنجم اسفند ۱۴۰۰ آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، درگیری‌های مرگبار میان دو کشور ادامه داشته است.
اعضای ناتو از حامیان اصلی کی‌یف در نبرد با روسیه هستند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل این سازمان روز ۲۰ تیر از تصویب یک بسته حمایتی جدید برای تقویت اوکراین در برابر روسیه خبر داد.
سران کشورهای عضو ناتو روز ۲۱ تیر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند همچنان روسیه را مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید برای خود می‌دانند.
اشپیگل در ادامه گزارش خود نوشت در صورت آغاز مناقشه احتمالی با مسکو، نظامیان غربی در کنار انبوهی از تسلیحات و ادوات جنگی از جمله حدود ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه، در عرض سه تا شش ماه در آلمان مستقر خواهند شد.بنا بر این گزارش، بسیاری از این نیروها از طریق بنادر آلمان در دریای شمال، وارد این کشور می‌شوند و سپس به سوی مناطق شرقی حرکت ‌می‌کنند.
اشپیگل افزود بزرگراه A2 که از شهر غربی اوبرهازن تا برلین در شرق آلمان حدود ۳۰۰ کیلومتر امتداد دارد، نقشی مهم در انتقال نیروهای ناتو برای مقابله با روسیه ایفا خواهد کرد.
چندین پل در این بزرگراه وجود دارد و بیم‌ آن می‌رود که ارتش روسیه در صورت آغاز جنگ، آن‌ها را هدف قرار دهد و جابه‌جایی نیروهای ناتو را با مشکل مواجه کند.
به همین دلیل، آلمان در حال برنامه‌ریزی برای یافتن راه‌های جایگزین برای انتقال سربازان و تجهیزات جنگی است و یکی از این راه‌ها می‎‌تواند احداث پل‌های موقت باشد.
در پی حمله روسیه به اوکراین، فنلاند در فروردین ۱۴۰۲ و سوئد در اسفند همان سال به عضویت ناتو درآمدند.
اوکراین نیز خواستار عضویت در این پیمان نظامی است، اما به نظر نمی‌رسد دست‌کم تا زمانی که جنگ در این کشور ادامه دارد، گامی عملی برای عضویت کی‌یف در ناتو برداشته شود.
در گزارش اشپیگل همچنین آمده است که طرح‌هایی در زمینه اسکان، تامین تدارکات و تغذیه صدها هزار نیروی غربی در آلمان وجود دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما