شناسهٔ خبر: 67687195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی خارجی در المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل در قزوین حضور خواهند یافت

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: بیش از هزار دانشجوی غیر ایرانی از ۴٨ دانشگاه سطح کشور در دومین المپیاد ورزشی فرهنگی دانشجویان بین‌الملل در قزوین شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) سیدعلی قاسم‌زاده در نشست خبری که عصر شنبه، ۲۳ تیرماه در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل توسط دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و این رویداد از ۲۸ تیرماه تا ۵ مرداد برگزار می‌شود و افتتاحیه آن با حضور چهره‌های استانی و کشوری خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: در این رویداد یک‌ هزار و ۱۱۱ دانشجوی بین‌الملل از ۵٠ کشور در ۱۰ رشته به تفکیک آقایان و بانوان حضور خواهند داشت، این دانشجویان در ۴٨ دانشگاه سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: حضور دانشجویان از ملیت‌های مختلف در شهر قزوین و در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌تواند موجب اشاعه فرهنگ و سنت ایرانی باشد و از طرفی این دانشجویان می‌توانند سفرایی برای جذب سایر دانشجویان خارجی به ایران و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) باشند.

وی با اشاره به اینکه این المپیاد با همکاری معاونت دانشجویی و مدیریت ورزشی دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: دانشگاه‌های بزرگی از سراسر کشور خواهان برگزاری این المپیاد با مدیریت خود بودند که خوشبختانه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) این رویداد را برگزار خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: ابر هدف جمهوری اسلامی صدور انقلاب است و این تعامل فرهنگی می‌تواند به این هدف کمک کند، از طرفی این رویداد با همکاری سایر دانشگاه‌های استان، شهرداری و شورای شهر قزوین برگزار خواهد شد و از ایده‌های آن‌ها نیز در برگزاری این رویداد استفاده می‌کنیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های دانشگاه در زمینه ورزشی تا حد قابل توجهی رشد داشته است، از جمله اینکه ساخت استخر دانشگاه که ٢۵ سال در هاله‌ای از ابهام بود، امروز در حال ساخت است و برای برگزاری این المپیاد از ظرفیت‌های شهرداری و سایر دانشگاه‌ها هم استفاده شده است.

وی در ادامه گفت: شعار این رویداد ورزشی زبان مشترک است، در این رویداد تلاش می‌کنیم که با همکاری شهرداری و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی به حد مطلوبی اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در پایان یادآور شد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ۲ سال پیش ١٧۵ دانشجوی غیرایرانی داشت که امروز این عدد به بیش از ١٠٠٠ دانشجو از ٢۵ ملیت رسیده است و از دانشجویان دانشگاه ما نیز در این المپیاد شرکت می‌کنند.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای خبر/

نظر شما