شناسهٔ خبر: 67686283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخبر: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود

اهواز- ایرنا - سرپرست ریاست جمهوری گفت: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود که با اقدام‌های انجام شده به جز برخی مناطق آن هم به صورت جزیی، مانع از بروز خاموشی در کشور شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه آیین تجلیل از مهندسان نیروگاه رامین اهواز که اقدام جهادی آنها طی روزهای اخیر مانع از قطع گسترده شبکه برق شد، افزود: بی توجهی به توسعه نیروگاه‌ها در سال‌های گذشته موجب ناترازی تولید برق در کشور شد که یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم، جبران این ناترازی بود.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی برای افزایش ظرفیت تولید برق در دولت سیزدهم آغاز شد که نتیجه آن ها، بخش مهمی از ناترازی انرژی در کشور را جبران می‌کند.

مخبر: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود

صنعت برق پیشران توسعه کشور است

سرپرست ریاست جمهوری، صنعت برق را پیشران توسعه کشور دانست و گفت: هر گونه اختلال در تولید برق، سایر بخش‌های اقتصاد و صنعت کشور را نیز دچار چالش می‌کند که این نشانه اهمیت صنعت برق است.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی و ایثار یکی از عوامل موفقیت و از دارایی‌های مهم کشور است، افزود: وجود روحیه جهادی میان مردم، صنعتگران، مهندسان و کارگران کشور موجب شده تا با وجود تحریم‌های گسترده، حرکت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت مختل نشود.

مخبر: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود

روحیه جهادی گره گشای مسایل کشور است

مخبر روحیه جهادی را گره گشای مسایل کشور دانست و اظهارکرد: تجلیل از مهندسان نیروگاه رامین که با وجود گرمای شدید و بی سابقه هوا با ایثار و از خود گذشتگی و تلاش مثال زدنی، مانع از بروز خاموشی گسترده در شبکه برق کشور و خوزستان شدند، تجلیل از روحیه ایثار و کار جهادی است.

وی ادامه داد: مهندسان این نیروگاه و صنعت برق کشور در گرمای شدید در تلاش برای پایداری برق کشور هستند که در کنار تجلیل از این کار بزرگ، توجه به صرفه جویی در مصرف برق توسط شهروندان را ضروری کرده است.

مخبر: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود

به گزارش ایرنا، در این نشست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با اهدای لوحی از مهندسان و مدیران نیروگاه رامین اهواز که در این عملیات پیچیده مهندسی با ایثارگری مانع از تحمیل قطعی گسترده برق شده بودند، با اهدای لوحی تجلیل کرد.

۱۸ ساعت عملیات نجات در دمای ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد برای خارج نشدن شبکه و از دست نرفتن برق و خاموشی کشور کار بزرگ مهندسان و اپراتورهای نیروگاه رامین اهواز بود که انتشار تصویر ۲ نفر از مهندسان ایثارگر این نیروگاه(رضا خسروی و محمد امیری) که از خستگی توان ایستادن بر روی پاهای خود را نداشتند، با واکنش‌ها و تحسین‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

مخبر: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود یکی از مهندسان نیروگاه رامین پس از ۱۸ ساعت عملیات تعمیر نیروگاه رامین

نشتی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخاری) کشور است که با هدف تأمین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.

این نیروگاه در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – مسجدسلیمان و در مجاورت رودخانه کارون و شهر ویس در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

نیروگاه رامین با ۶ واحد (چهار واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی) دارای توان تولیدی یکهزارو ۸۵۰ مگاوات است. این نیروگاه نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

نظر شما