شناسهٔ خبر: 67686015 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم رگبار و رعدوبرق در استان‌ها / وزش باد شدید در مناطق مرکزی و نوار شرقی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار و رعدوبرق در استان‌ها و وزش باد شدید در مناطق مرکزی و نوار شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام پیش‌بینی می‌شود و امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در شمال آذربایجان غربی، بارش تگرگ انتظار می‌رود.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه این وضعیت در شمال آذربایجان غربی و مازندران ادامه خواهد داشت و جمعه و شنبه با گذر موج کم تراز میانی از نوار شمالی کشور، در بعضی نقاط شمال غرب، شرق سواحل دریای خزر و در ارتفاعات البرز شرقی واقع در سمنان و گلستان، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در این مدت در بعضی مناطق مرکزی و نوار شرقی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود و در سه روز آینده دریای عمان و مناطق مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی، بعد از ظهر وزش باد با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی، بعد از ظهر وزش باد با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما