شناسهٔ خبر: 67685981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جلیلی:

شهید رئیسی مصداق یک مسئول ثابت قدم بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی گفت: شهید رئیسی مصداق یک مسئول ثابت قدم بود؛ او با وجود فشارهای زیاد، دچار تزلزل نشد و با قدرت، مسیر رسیدن به پیشرفت کشور را با استفاده از توان داخلی طی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جلیلی، شامگاه گذشته _دوشنبه، بیست‌وپنجم تیر_ در جمع عزاداران حسینی یاسوج، اظهار کرد: جوانان، عشایر و دیگر ظرفیت‌های مادی و معنوی ایران یک جهان فرصت هستند که می‌توان از این سرمایه‌ها برای توسعه و آبادانی کشور بهره برد.

وی با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی عشایرزاده‌ای از یک روستا در کرمان بود که به کابوس دشمنان نظام جمهوری اسلامی شد، افزود: این‌گونه افراد، بالاترین قدرت برای ایران به شمار می‌روند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فشار حداکثری بیگانگان بر رئیس‌جمهور شهید، گفت: آیت‌الله رئیسی مصداقی از یک مسئول ثابت قدم بود؛ او با وجود فشارهای زیاد، دچار تزلزل نشد و با قدرت، مسیر رسیدن به پیشرفت کشور را با استفاده از توان داخلی طی کرد.

جلیلی خاطرنشان کرد: دشمن برای ایجاد فشار بر کشور و ملت ایران ۲۴۰ شبکه ماهواره‌ای به راه انداخت تا در دل مردم ایجاد شک و تردید کند و آنان را از ادامه مسیری که شروع کرده‌اند منصرف و منحرف کند اما همه این نیرنگ‌ها نقش بر آب شده‌است.

وی افزود: امام خمینی (ره) به‌دلیل روحیه استقامت و شهادت طلبی مردم ایران تاکید داشتند که «این امت از مردم صدر اسلام برتر هستند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این نکته که مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی فعالی داشتند، طوری که فقط در جزیره مجنون ۸۰ نفر از مردم این استان به شهادت رسیدند، گفت: باورهای محکم اعتقادی شهروندان این خطه یک سرمایه معنوی است.

وی وجود خانواده‌هایی با چهار فرزند شهید در کهگیلویه و بویراحمد را از افتخارات ایران زمین دانست و تصریح کرد: عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک جریان است که درس‌های آن در همه دوران باقی خواهند ماند.

جلیلی خاطرنشان کرد: شجاعت، بصیرت، وقت شناسی و ثابت قدمی تا پای جان از درس‌های عاشورا برای انسان‌های آزاده است.

نظر شما