شناسهٔ خبر: 67684939 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تراکم جمعیت در کوهستان دردسرساز شد

معصومه مومی‌وند

کمیته پناهگاه‌های فدراسیون کوهنوردی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کوهنوردان و طبیعت‌گردان از ورود به جبهه جنوبی دماوند، علم کوه و شمال شرقی سبلان اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کمیته پناهگاه‌های فدراسیون کوهنوردی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کوهنوردان و طبیعت‌گردان از ورود به جبهه جنوبی دماوند، علم کوه و شمال شرقی سبلان اجتناب کنند.

در این اطلاعیه آمده است که «به دلیل ورود و حضور گسترده خارج از ظرفیت کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان کشور در جبهه جنوبی قله‌های دماوند، علم‌کوه (هسارچال) و شمال شرقی سبلان و نظر به تراکم جمعیتی ایجاد شده و امکانات محدود، مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده، به‌نحوی که ارائه خدمات در محدوده‌های بارگاه سوم دماوند، هسارچال علم کوه و جبهه‌ی شمال شرقی سبلان با مخاطرات جدی مواجه شده‌ است.

لذا به جهت کنترل شرایط و پیشگیری از حوادث احتمالی، خواهشمند است کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان از ورود به این مناطق خودداری نمایند و عزیزان کوه‌نورد علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های قبلی نسبت به تعویق برنامه‌ی خود اقدام کنند.

از طرف دیگر شایسته است خدمات‌دهی رانندگان و چارواداران فعال درمناطق دماوند، علم کوه و سبلان، امروز ۲۶ تیر ماه سال‌جاری صرفا نسبت به تخلیه بار و کوه‌نوردان از این مناطق اقدام نمایند و از انتقال نفرات با خودرو و حمل بار به سمت ارتفاعات بالا اجتناب شود.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما