شناسهٔ خبر: 67683403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

کودکان امروز خوزستان موکب داران فردای شلمچه به کربلا

هرکدام از این بچه‌ها مسئولیت بخشی از نذورات و لوازم این تکیه‌ها را تقبل کرده‌ و به‌سادگی پارچه‌های سیاه عزا، قند، چای، استکان، قوری، خرما و گاهی قهوه را فراهم می‌کنند تا بیاموزند که چه گونه در دمای 50 درجه یاد شهدای دشت گرم کربلا را زنده نگه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، همزمان با تاسوعای حسینی، اجتماع عظیم عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در جای جای خوزستان برگزار شد.

خوزستانی که به واسطه داشتن القاب و افتخاراتی همچون دروازه ورود تشیع به کشور، پایتخت دفاع مقدس، سرزمین مواکب، جغرافیای راهیان‌نور و رنگین کمان اقوام به کربلای ایران نیز شهرت دارد. سرزمینی که نزدیکترین و پرترددترین خاک به دشت کربلاست. سرزمینی که شلمچه‌اش هنوز هم بوی شهادت می‌دهد.

کودکان و نوجوانان خوزستانی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی با کم‌ترین هزینه و با یادگیری از بزرگترهایشان که سال‌هاست خادم الحسین‌اند به برپایی تکیه می‌پردازند.

موکب‌هایی برپا می‌کنند که سادگی مهم‌ترین مؤلفه آن‌ها به‌ شمار می‌رود و غالباً در حاشیه‌های شهر از مردم و مسافران پذیرایی می‌کنند. هرکدام از این بچه‌ها مسئولیت بخشی از نذورات و لوازم این تکیه‌ها را تقبل کرده‌ و به‌سادگی پارچه‌های سیاه عزا، قند، چای، استکان، قوری، خرما و گاهی قهوه را فراهم می‌کنند تا بیاموزند که چه گونه در دمای 50 درجه یاد شهدای دشت گرم کربلا را زنده نگه دارند.

این موکب‌های معروف به حضرت «علی اصغر» چنان ساده و بی آلایش‌اند که همه مردم و ماشین‌های رهگذر با احترام در کنار آن‌ها می‌ایستند و با عشق، آب و شربت بچه‌ها را نوش جان می‌کنند. باشد که اینان، موکب داران چند سال آینده مسیر شلمچه به کربلا و یا قدس شریف باشند.

انتهای خبر/ هوشنگ نوبخت

نظر شما