شناسهٔ خبر: 67683062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سخنگوی جنبش نجباء در گفت‌وگو با ایکنا:

شهید آیت‌الله رئیسی نماینده دیپلماسی مقاومت بود

الموسوی تأکید کرد: می‌توانیم شهید رئیسی را نماینده دیپلماسی مقاومت بنامیم. او یکی از شخصیت‌های برجسته مدافع محور مقاومت در منطقه به ویژه مسئله فلسطین بود.

صاحب‌خبر -

حسین الموسوی، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء در عراق، در گفت‌وگو با ایکنا درباره شخصیت قرآنی شهید آیت‌الله رئیسی گفت: بی‌شک شهید سیدابراهیم رئیسی یک الگو برای انسانیت به بهترین شکل ممکن بود. او بر اساس آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» اشتیاق فراوانی به وفای به عهد، راستی در وعده، ثبات قدم در مسیر حق و حقیقت بدون هیچگونه تغییر یا تبدیل داشت و همچنین پایبند به راه و روش الهی بود هرچند که چالش‌ها و موانع بر سر راه او افزایش می‌یافت.
 
وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی از ویژگی‌های یک رهبر الهی بهره‌مند بود، چنانکه به برخورداری از صفات پسندیده، فضیلت، پیروی از سیره اهل بیت(علیهم السلام) و صحابه ارجمندشان و قاطعیت در تصمیم‌گیری‌ها، بدون توجه به شرایط موجود، مشهور و معروف بود.
 
سخنگوی نجباء در ادامه با اشاره به پیام تسلیت رهبر انقلاب که فرمودند «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» اظهار کرد: شهید رئیسی با چشم‌پوشی از زمان و مکان، تصمیمات قاطعی اتخاذ می‌کرد و در راه خدا از ملامت سرزنشگران واهمه‌ای نداشت و این ویژگی در زمانی که کتاب خداوند متعال را در سازمان ملل با دست خود بالا برد، و همچنین در مواضع شرافتمندانه او در زندگی روزمره‌اش نمایان بود.
 
الموسوی تأکید کرد: برجسته‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی به عنوان یک سیاستمدار و دولتمرد که زبان و کلمات از بیان دقیق این ویژگی قاصر است آن بود که او به سادگی بین ویژگی‌های یک رهبر الهی با یک سیاستمدار تمییز قائل بود. او یک انسان مبتکر و خلاق بود که راه‌های جدیدی برای بهبود کارها و تغییر روش رسیدن به نتایج بهتر به ارمغان می‌آورد.
 
سخنگوی نجباء ادامه داد: شهید رئيسی می‌دانست که چگونه در افراد انگیزه ایجاد کند و می‌توانست ببیند که چگونه می‌توان به اوضاع بهبود بخشید. او الهام‌بخش افراد بود و مهارت‌های او در برنامه‌ریزی و اجرای آن برنامه‌ها در سطح مدیریت امور داخلی و خارجی دولت نمایان بود. او همچنین از مهارت‌های بسیاری در زمینه هوش اجتماعی، هوش ذهنی، دقت، سازمان‌دهی و تأثیرگذاری بر دیگران و بینش در مدیریت امور جامعه و زندگی برخوردار بود.
 
الموسوی در پایان با اشاره به تأثیرگذاری شخصیت آیت‌الله رئیسی در حمایت از محور مقاومت و آرمان فلسطین تصریح کرد: شهید رئیسی یکی از رهبران واقعی مقاومت بود و کسی بود که آن را مدیریت می‌کرد و بر آن نظارت داشت. می‌توانیم او را نماینده دیپلماسی مقاومت بنامیم. او یکی از شخصیت‌های برجسته مدافع محور مقاومت در منطقه به‌ویژه مسائل عراق، سوریه، لبنان و یمن و بارزترین آنها مسئله فلسطین بود و نقش او در خنثی‌سازی پروژه‌های صهیونیسم غربی و آمریکا و افشای کذب ادعای آنها در زمینه آزادی، دموکراسی، برابری و حقوق بشر آشکار بود. آری، این سید شهید ثابت کرده است که نماینده واقعی یک ملت است که در مدیریت محور مقاومت و وحدت در همه عرصه‌ها دارای دید روشنی بوده است. 
انتهای پیام

نظر شما