شناسهٔ خبر: 67683039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در بندر لنگه هرمزگان منهدم شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرلنگه در یک عملیات ضربتی توسط ضابطان قضایی، یک باند بزرگ قاچاق سازمان یافته سوخت در این شهرستان، شناسایی و منهدم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی شامگاه دوشنبه در تشریح جزییات این خبر افزود: بنابر اخبار و گزارش های واصله اعضای این باند سازمان یافته قصد داشتند ظرف سه هفته بیش از ۲۰۰ تانکر با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر سوخت را به بندرلنگه بارگیری و از طریق دریا قاچاق کنند.

وی تصریح کرد: ماموران همچنین پس از شناسایی و توقیف یک دستگاه بونکر در بازرسی از آن، ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیربط تاکنون، ۲ نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی همچنین با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، تصریح کرد: دستورات قضایی لازم جهت تحویل سوخت های کشف شده به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی صادر شده است.

قهرمانی در پایان تاکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطان مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

نظر شما