شناسهٔ خبر: 67682998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ایجاد محور حائل در فیلادلفیا توسط اسرائیل/ تخریب خانه‌ها در میان شبه‌جزیره سینا و نوار غزه

ايسنا : اسرائیل در هفته‌های اخیر در امتداد محور فیلادلفیا از گذرگاه کرم ابو سالم در شرق تا ساحل دریای مدیترانه در غرب یک منطقه حائل ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

برخی منابع در قبایل عرب و شاهدان عینی به وب سایت «العربی الجدید» اعلام کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مجتمع‌های مسکونی واقع در امتداد مرزها میان شبه جزیره سینا در مصر و نوار غزه را که شامل خانه‌های مسکونی در شرق گذرگاه رفح و برخی محله‌های کامل در غرب این گذرگاه بود، با مواد منفجره ویران کردند.

این منابع گفتند بر اساس آنچه از بخش مصری این مرز مشاهده می‌شود، رژیم اشغالگر محله‌های «السلام»، «البرازیل»، «یبنا»، «زعاربه» و «السعودی» را ویران کرده است. منابع یاد شده اظهار کردند عمق منطقه حائل در داخل شهر رفح حدود ۷۰۰ متر و در برخی مناطق تا ۱۵۰۰ متر است. آنها افزودند بر این اساس، منطقه محور فیلادلفیا اکنون در حد فاصل دو منطقه حائل قرار دارد. منطقه اول همان است که ارتش مصر چند سال قبل تا حدود پنج کیلومتر در بخش مصری رفح و در بخش فلسطینی تقریباً به طول یک کیلومتر ایجاد کرد.

این منابع افزودند ارتش رژیم صهیونیستی در طول چند روز گذشته برج‌های ارتباطی و مراقبتی را در مناطق نزدیک به محور فیلادلفیا ایجاد کرد.  گفتنی است، ارتش رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت مصر، محور فیلادلفیا از جمله گذرگاه رفح را به اشغال خود درآورده و از این محور عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه شهر رفح آغاز کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما