شناسهٔ خبر: 67682811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی زنجان و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زنجان

صاحب‌خبر -
جهاددانشگاهی زنجان و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با هدف استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک طرفین و افزایش تعاملات تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان زنجان، تفاهم‌نامه همکاری مابین جهاددانشگاهی زنجان و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با هدف استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک طرفین و افزایش تعاملات بین‌بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی طرفین در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه کسب و کارهای تخصصی، اشتغال و کارآفرینی منعقد شد.

تدوین و اجرای دوره‌های آموزش علمی و کاربردی با رویکرد مهارت محور، شغل محور و محصول محور، همکاری در راه اندازی، راهبری و مدیریت کلینیک‌های کسب و کار و اشتغال و کارآفرینی برای مرکز، همکاری و مشارکت در راه اندازی مراکز تخصصی آموزشی و مرکز نوآوری و شتابدهی با تأکید بر کارآفرینی، اشتغال کسب و کارهای کوچک و مشاغل خرد و خانگی، مشارکت و همکاری در حمایت و توسعه کارآفرینی، اشتغال و مشاغل خانگی خرد، کوچک و نوآوری اجتماعی فردی، سازمانی و تکنولوژیکی، همکاری و مشارکت در تدوین، طراحی و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های توانمندسازی و دوره‌های آموزشی عمومی، مدیریتی، تخصصی و تخصصی پیشرفته، کارآفرینی، کسب و کار و مشاغل خرد، کوچک و خانگی. از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین هم‌افزایی منابع و امکانات طرفین برای فراهم کردن بستر لازم برای اشتغال‌زایی و توان‌افزایی و ارتقای معیشت خانواده‌های تحت پوشش مرکز با توسعه مشاغل خانگی و کارگاه‌های تولیدی زودبازده و حمایت از خانواده‌های خلاق و کارآفرین مرکز، همکاری در زمینه قرآنی و صنایع فرهنگی و پارک علوم فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی، همکاری و مشارکت در برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه ترویج و ایجاد کسب و کارهای نوپا، همکاری در تعیین نیازهای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی فعال در حوزه‌های مختلف مرکز از قبیل: نیازسنجی آموزشی، بازنگری، ویرایش و روزآمد کردن دوره‌های آموزشی، تدوین الگوها و استانداردهای آموزشی، تدوین نظام جامع آموزشی مرکز (ویژه کارکنان، مدیران طلاب و خانواده‌های ایشان) و بررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی، همچنین تولید منابع و محتوای آموزشی موردنیاز نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه خواهد بود.

اخذ پروانه مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی توسط جهاددانشگاهی زنجان
در این مراسم مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان متولی آموزش‌های غیررسمی مهارتی در استان بوده و یکی از مهمترین عومل اشتغال و آماده به کار بودن و توانمندسازی افراد برای حضور در عرصه کار و فعالیت است.

محمدرضا انصاری اظهار کرد: این اداره‌کل در ۶۵ گروه درسی در بخش‌های مختلف در خدمت هم‌استانی‌ها است.

وی به ویژگی طرح‌های جدید اداره‌کل اشاره کرد و افزود: با همه امکانات و تجهیزات آماده ارائه آموزش‌های مهارتی به عموم افراد جامعه و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که فاقد مهارت‌های لازم جهت ورود به بازار کار می‌باشند، هستیم و همه آموزش‌ها منتج به صدور گواهی‌نامه بین‌المللی می‌شود.

انصاری با اشاره به این که بالغ بر ۹ هزار استاندارد و سند حرفه‌ای در این سازمان تدوین شده است، تصریح کرد: ظرفیت خوبی با تعامل اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان و جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود و امیدواریم با این همکاری شاهد رونق آموزش‌ها باشیم.

رییس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به این که این نهاد مخاطبان بسیاری داشته و از جایگاه مطلوبی در سطح شهر برخوردار است، گفت: ارتباطاتی که جهاددانشگاهی استان هم با صنایع و همچنین دستگاه‌های اجرایی دارد مخاطبان زیادی را شامل می‌شود.

طاهر یوسفی‌امیری تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان به لحاظ اجرایی و همچنین تدوین دوره‌های مختلف توانمندی بالایی دارد و امیدواریم بتوانیم از امکانات و کارگاه‌های اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان نیز استفاده کنیم که برآیند این کار به نفع جامعه که هدف خواهد بود.

وی در بخش دیگری با اشاره به مزایای آموزش‌های غیررسمی، گفت: خوبی این آموزش‌ها چابکی، سرعت هماهنگی براساس نیاز جامعه و صنعت است و متناسب به نیاز بازار می‌تواند آموزش‌های ارائه دهد.

یوسفی‌امیری با اشاره به این که سازمان‌ها و نهادهای مختلف که حوزه‌های کاری مشترکی دارند، بعضا به صورت جزیره‌ای و بدون هماهنگی و تقسیم کار مناسب با بازیگران مختلف آن حوزه کار می‌کنند، گفت: در حالی‌که این بخش‌ها می‌توانند با تعاملات و همکاری‌های مناسب نقاط ضعف همدیگر را پوشش داده و از توانمندی‌ها و نقاط قوت هم به صورت متقابل بهره ببرن که این هم‌پوشانی‌ها می‌تواند به کارایی و بهره‌وری بالاتر در آن حوزه منجر شود.

در این مراسم به جهاددانشگاهی استان زنجان پروانه مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای اهدا شد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما