شناسهٔ خبر: 67682647 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هندبال جوانان آسیا؛ ایران با عبور از دیوار چین راهی دور بعد شد

پسران جوان کشورمان با پیروزی مقابل چین صعود خود را به دور بعد رقابت‌های قهرمانی آسیا قطعی کردند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم هندبال جوانان ایران در نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا امروز دوشنبه ۲۵ تیر مقابل چین به میدان رفت و در این بازی با نتیجه ۳۰ به ۲۶ پیروز شد. 
شاگردان شریف مومن هر چند در دقایق نیمه نخست با تمرکز کمتری بازی کردند و از حریف عقب افتادند، اما در ادامه با تعویض‌های به موقع توانستند بر بازی مسلط شوند و رفته رفته فاصله گل‌های خود را با تیم چین زیاد کنند و در نهایت جوانان ایران این نیمه را با ۸ گل اختلاف و نتیجه ۹ - ۱۷ به سود خود به پایان رساندند. 
در نیمه دوم نیز پسران کشورمان به توصیه کادر فنی با تمرکز و دقت بیشتری بازی را آغاز کردند و ضمن حفظ فاصله امتیازی خود با تیم چین باردیگر در حمله کوبنده و پرقدرت ظاهر شدند و با نتیجه ۳۰ به ۲۶ نخستین حریف خود را در رقابت‌های قهرمانی آسیا شکست دادند. 
با این نتیجه و با توجه به ۲ شکست پیاپی تیم چین، صعود ایران و کویت از گروه B به دور بعد قطعی شد و بازی فردای نمایندگان کشورمان برای تعیین سرگروهی خواهد بود. 
دیدار دو تیم ایران و کویت سه‌شنبه ۲۶ تیر و از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت کشورمان آغاز می‌شود.
امیرحسین کرمی در پایان بازی با چین برترین بازیکن زمین شناخته شد.
تیم جوانان چین نیز که روز گذشته هم مقابل کویت ۲۴ - ۲۸ شکست خورده بود اکنون در ادامه مسابقات باید برای جایگاه نهم تا سیزدهم تلاش کند.
پیش از این مسابقه عربستان و هنگ کنگ به مصاف هم رفتند که عربستان توانست ۱۹ - ۴۵ به برتری برسد. 
هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا تا ۴ مرداد به میزبانی اردن برگزار می‌شود. ۴ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب می‌کنند.

نظر شما