شناسهٔ خبر: 67682029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

واکنش بشار اسد به درخواست اردوغان | اگر در آغوش گرفتن یا سرزنش کردن به نفع کشور باشد...

بشار اسد درباره درخواست اردوغان برای دیدار با وی گفت: ما از هر ابتکاری برای بهبود روابط استقبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه درباره درخواست اردوغان برای دیدار با وی گفت: ما نسبت به هر ابتکاری برای بهبود روابط موضع مثبتی داریم و هیچ کس به فکر ایجاد مشکل با همسایگان خود نیست و این چیزی طبیعی است اما این به معنای آن نیست که بدون قاعده و قانون پیش برویم.

این اظهارات رئیس جمهور سوریه در حین حضورش در انتخابات پارلمانی سوریه مطرح شد.

براساس گزارش المیادین، بشار اسد در مورد احیای روابط با ترکیه گفت: اگر دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نتایجی داشته باشد یا اگر در آغوش گرفتن یا سرزنش کردن به نفع کشور باشد، آن را انجام خواهم داد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: مشکل در دیدار با رئیس جمهور اردوغان نیست، بلکه در محتوا و هدف این دیدار است. اولین سوالی که می‌پرسیم این است که چرا روابط ۱۳ سال پیش از مسیر عادی خود خارج شد؟ ما نشنیدیم که هیچ مقام ترکیه‌ای به صراحت درباره این موضوع صحبت کند.

اسد افزود: دیدار، وسیله است و وسیله نیازمند قواعد و اصول عملی است و شکست این وسیله در مرحله‌ای از مراحل ممکن است ما را به مسیر بدتری سوق دهد و ما را مجبور به پرداخت بهای بیشتری کند.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: سوریه تاکید کرده که دیدار با ترکیه‌ای‌ها صرف نظر از سطح آن ضروری است و من به طور کلی در مورد دیدار ۲ رئیس جمهور صحبت نمی‌کنم. دیدارها با ترکیه متوقف نشده و ادامه دارد، نشستی در سطح امنیتی از سوی برخی میانجی‌گران برگزار می‌شود و ما در این باره مثبت بودیم. هنگامی که با طرف ترکیه دیداری برگزار شود، آن را اعلام خواهیم کرد، زیرا هیچ چیز پنهانی وجود ندارد.

اسد افزود: ما می‌پرسیم که اساس این دیدار چیست آیا این دیدار برای پایان دادن به دلایل مشکلی است که با حمایت از تروریسم و خروج ترکیه از خاک سوریه مرتبط است؟ هیچ تضمینی به ما داده نشد و ما بر اساس اصول روشن حقوق بین‌الملل و حاکمیت ملی به طور مثبت پیش می‌رویم.

نظر شما