شناسهٔ خبر: 67681427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آیا سوقصد به جان ترامپ، بر سرنوشت انتخاباتی بایدن تاثیرگذار است؟

برخی از کارشناسان مسائل انتخابات معتقدند که در حالی که مبارزات انتخاباتی به حاشیه رفته ، برای بایدن به تصویر کشیدن این شخصیت که می خواهد درباره در کنترل بودن همه چیز به مردم کشورش اطمینان خاطر بدهد و به همین دلیل به طور موقت اختلافات با ترامپ را کنار می‌گذارد، سودمند خواهدبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، وب‌سایت The Hill، رسانه خبری آمریکایی که بر پوشش اخبار سیاسی و مسائل مرتبط با کنگره ایالات متحده، دولت فدرال، و سیاست‌های عمومی تمرکز دارد در تازه ترین نوشتار به سراغ تاثیر سوقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین  ایالات متحده بر انتخابات سراسری این کشور در نوامبر جاری رفته و می نویسد: فعلا در جبهه دموکراتهای آمریکایی همه با هم یک چیز را تکرار می  کنند: با احتیاط گام بردارید.

یک روز پس از اینکه یک مرد مسلح در یک گردهمایی تبلیغاتی در پنسیلوانیا اقدام به ترور رئیس جمهور سابق ترامپ کرد، و پس از اینکه حزب دموکرات به بحث در مورد اینکه بایدن باید از انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد یا نه پرداخت،  متحدان رئیس جمهور و سایر عوامل حزب بی سر و صدا در این فکر مانده بودند که وضعیت به وجود آمده چه تاثیری بر روند پیش روی حزب خواهد داشت.

در حال حاضر، بایدن به دلیل احترام به ترامپ در پی حوادث غم انگیز، هرگونه فعالیت سیاسی را متوقف کرده و حتی تبلیغات سیاسی را نیز حذف کرده است. اما هنوز انبوهی از سؤالات برای دموکرات‌ها باقی مانده است: آیا این لحظه به بایدن فرصتی برای خروج از این کمپین خواهد داد؟ آیا تصویر مشت گره کرده ترامپ که خون از صورتش می چکد، او را در مرکز جدیدی از توجه و مقبولیت قرار می دهد؟  با شروع کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در روز دوشنبه، همه اینها برای دموکرات ها چه معنایی خواهد داشت؟

یک استراتژیست ارشد دموکرات و یکی از متحدان نزدیک بایدن در این باره می گوید: در حال حاضر تعداد سؤالات بیشتر از پاسخ ها است. فکر نمی‌کنم کسی بداند که این وضعیت چگونه خواهد شد. ناشناخته های زیادی وجود دارد.

به گفته بیش از ده ها منبع دموکرات که خواستند نامشان فاش شود، فعلا بحث درباره سن و هوش جو بایدن متوقف شده است. پیش از این  گفتگو در مورد اینکه آیا بایدن باید عقب نشینی کند یا نه، بر سرفصل های خبرها غالب شده  و یک چرخه خبری به ظاهر بی پایان در دو هفته گذشته ایجاد کرده بود. اما فعلا دموکرات ها از قانونگذاران تا اهداکنندگان مالی در مورد این موضوع سکوت کردند.

یکی از حامیان دموکرات که در روزهای اخیر نسبت به وضعیت سلامتی بایدن ابراز نگرانی کرده بود ، می گوید: اکنون زمان مناسبی برای این بحث ها نیست. همه ما باید یک نفس بکشیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. این به این معنی نیست که این موضوع کاملا به حاشیه رفته و چند روز یا چند هفته دیگر دوباره به سرفصل بحث ها باز نخواهد گشت.

یک استراتژیست دوم دموکرات پیش بینی کرد که تمرکز بر رویدادهای غم انگیز روز شنبه سر و صدای عمومی را کاهش می دهد، اما من فکر نمی کنم که مکالمات خصوصی در داخل حزب درباره وضعیت بایدن را متوقف کند.  برخی ناظران سیاسی می گویند که ادامه فشار بر بایدن برای کناره گیری از رقابت برای دموکرات ها بسیار سخت تر خواهد شد. جولیان زلیزر، استاد تاریخ و روابط عمومی در دانشگاه پرینستون، گفت: «ساعت در حال حرکت است و در حال حاضر بسیاری از دموکرات‌ها روی این موضوع تمرکز نمی‌کنند، زیرا کشور درگیر سوء قصد است. برخی بر این باورند که بی‌ثبات کردن بیش  از پیش وضعیت خطرناک خواهدبود.  مشکلات برای بایدن از بین نخواهند رفت و می توانند بدتر شوند، آنهم در لحظه ای که ترامپ از این اقدام هولناک قوی تر از همیشه بیرون می آید.

ادعای بایدن برای ماندن در رقابت روز یکشنبه نیز با سه نظرسنجی ملی تقویت شد که نشان می‌دهد او از زمان عملکرد غم انگیزش در مناظره نخست  در اواخر ماه گذشته، جایگاه کمی نسبت به ترامپ از دست داده است.  در هر سه نظرسنجی - از فاکس نیوز، ان‌بی‌سی نیوز و سی‌بی‌اس نیوز - ترامپ در سطح ملی 1 یا 2 امتیاز بالاتر است. با این حال این تصویر ممکن است پس از سوء قصد به جان ترامپ،  تغییر کند. در حالی که مبارزات انتخاباتی بایدن  متوقف شده بود، سوزان دل پرسیو، استراتژیست قدیمی جمهوری خواه که از ترامپ حمایت نمی کند ،  پیش بینی کرد که این داستان سوقصد به جان ترامپ برای مدت طولانی محور قرار نخواهد گرفت زیرا اخبار انتخاب نامزد انتخاباتی ترامپ در این هفته منتشر می شود و شروع کنوانسیون ممکن است جمهوری خواهان را به حالت مبارزات انتخاباتی بازگرداند.دل پرسیو پیش‌بینی کرد که برای ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان دشوار است که سریعاً به حمله به بایدن برگردند، چرا که به دموکرات‌ها اجازه می‌دهد به همان اندازه پاسخ دهند. او گفت: «سوالی که من در مورد آن متعجبم این است که جمهوری‌خواهان چه خواهند کرد و چه خواهند گفت، زیرا دموکرات‌ها مراقب حرف‌های خود هستند و مسئولیت‌پذیرتر هستند. نمی‌توانم تصور کنم روز اول کنوانسیون جمهوری خواهان  بدون سخنان آتشین و زشت درباره جو بایدن برگزار شود. چنین اقدامی  اجازه می دهد تا  کمپین بایدن هم پاسخ دهد.

بایدن از زمان سوءقصد به ترامپ، رقیب دیرینه‌اش، به دنبال دلجویی بوده است. کاخ سفید عکس‌هایی از بایدن را در داخل اتاق وضعیت منتشر کرده که  از مقامات امنیت داخلی توضیحاتی را درباره حادثه دریافت می  کند. رئیس‌جمهور همچنین قرار بود  با لستر هولت از NBC در مصاحبه‌ای که بر روی درخواست‌ها برای کناره‌گیری او از رقابت متمرکز باشد، بنشیند. حالا پیش بینی می شود که همه پرسش ها پیرامون تراژدی باشد که پیرامون ترامپ رخ داد.

برخی از کارشناسان مسائل انتخابات معتقدند که در حالی که مبارزات انتخاباتی به حاشیه رفته ، برای بایدن به تصویر کشیدن این شخصیت که می خواهد درباره در کنترل بودن همه چیز به مردم کشورش اطمینان خاطر بدهد و به همین دلیل به طور موقت اختلافات با ترامپ را کنار می‌گذارد، سودمند خواهدبود. یکی از این کارشناسان در این باره می گوید: چنین وضعیتی به استدلال بایدن کمک می کند. او بیانگر ثبات است. او یک بحران را مدیریت می کند و این یک تضاد با ترامپ ایجاد می کند. شما نمی توانید روی ثبات ترامپ برای این همه مدت حساب کنید.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما