شناسهٔ خبر: 67680062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون اول قوه قضاییه:

کمیته نظارت بر داده‌های دستگاه قضایی در پژوهشگاه قوه قضاییه تشکیل شود

معاون اول قوه قضاییه: معاون اول قوه قضاییه بر ضرورت همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه قوه قضاییه برای شناسایی چالش‌ها و تحلیل داده‌های دستگاه قضایی و نیز تشکیل کمیته نظارت بر داده‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست با رئیس، معاونین و پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضاییه، با اشاره به هزینه گردآوری داده‌ها، اظهار کرد: داده‌های جامع در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیاز به تحلیل و پژوهش دارد و پاسخ بسیاری از نیازهای علمی دستگاه قضا در داده‌های موجود در این مرکز قرار دارد.

وی با بیان اهمیت علم مولد به عنوان پایه کار پژوهشی، گفت: منبع داده‌ها باید مطمئن و معتبر باشد و لازم است در کمیته‌ای مشترک با نظارت معاونت اول، صحت داده‌ها سنجیده شود.

معاون اول قوه قضاییه کار پژوهشی دقیق و جامع را منوط به داده‌های معتبر عنوان و تصریح کرد: نتایج چنین پژوهشی می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری بخش‌های مختلف دستگاه قضایی موثر باشد.

وی به نقش معاونت اول در ایجاد هماهنگی و نقشه راه در انجام مأموریت‌های بخش‌های مختلف دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: با یک طراحی مناسب، ارتباط و پیوستگی بخش پژوهش و مرکز آمار قوه قضاییه باید به نحو مطلوب‌تری شکل بگیرد.  

پژوهشگاه با در اختیار داشتن داده‌ها می‌تواند در انجام پژوهش‌های کاربردی موثر واقع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی - رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه نیز در این نشست در سخنانی به اقدامات بنیادین پژوهشگاه در راستای سند تحول وتعالی قوه قضاییه اشاره کرد و با بیان ضرورت ساماندهی داده‌ها، اظهار کرد: تا زمانی که داده نباشد، پژوهش معنا نمی‌یابد و دانشی شکل نمی‌گیرد و پژوهشگاه با در اختیار داشتن داده‌ها می‌تواند در انجام پژوهش‌های کاربردی موثر واقع شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: حمایت معاونت اول و ارتقای جایگاه پژوهشگاه، می‌تواند دستاوردهای مطلوب‌تری را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.

در این نشست، معاونین و مدیران بخش‌های مختلف پژوهشگاه، گزارشی از اقدامات پژوهشی خود را ارائه دادند و خواستار حمایت معاون اول از این برنامه‌ها شدند.

انتهای پیام/

نظر شما